انتقال سه زندانی مضروب به سلولهای انفرادی در زندان شیبان اهواز / تصاویر مسئولان دخیل در نقض حقوق بشر

یکشنبه, 19ام اسفند, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – ضرب و شتم شماری از زندانیان سیاسی محبوس در زندان شیبان اهواز که به مصدوم شدن سه زندانی منجر شد با انتقال این زندانیان به سلول های انفرادی بدون رسیدگی پزشکی  به آنان تنش ها در این زندان را دامنه دار کرده است. گفته میشود مسئولان زندان فشار بر زندانیان سیاسی این زندان را به اشکال مختلف ادامه می دهند. در ادامه تصویر تعدادی از مسئولان زندان که به گواه زندانیان در ارتکاب نقض حقوق بشر در این زندان مشارکت داشته اند منتشر می شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۱۲ اسفندماه شماری از مسئولان و گارد ضد شورش زندان شیبان اهواز، زندانیان سیاسی محبوس در این زندان را مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس آنها را به سلول‌های انفرادی منتقل کردند. در پی این درگیری سه تن از این زندانیان مصدوم و به بیمارستان منتقل شده بودند که بدون رسیدگی کافی به وضعیت سلامتی‌شان از آن محل مستقیما به سلول‌های انفرادی منتقل شده‌اند.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “بعد از اعتراضات اخیر زندانیان سیاسی و امنیتی و اعتصاب غذای آنها در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و درگیری‌های در پی آن که منجر به مصدومیت سه زندانی سیاسی و انتقال شماری دیگر به سلول‌های انفرادی شد، زندانیان به اعتراضات خود نسبت به این گونه رفتارهای مسئولان زندان ادامه دادند. اما این اعتراضات نه تنها با جواب مثبت مسئولان

مسئولانی که به شهادت زندانیان در نقض حقوق بشر در زندان مشارکت دارند

زندان روبرو نشده است بلکه فشارها بر زندانیان تشدید شده است. از جمله از روز پس از درگیری همه‌ی تماس‌های تلفنی بند ۵ زندان شیبان قطع شده است”.

این منبع در ادامه افزود: “حمله مسئولان و گارد ضد شورش زندان به زندانیان سیاسی به دستور مستقیم آقایان سخاوت (رئیس زندان)، غلام‌نژاد (معاون حفاظت) و زارع (مسئول اطلاعات زندان) اتفاق افتاد. همچنین آقایان ذوالفقاری، خلیلی، آزاده، سید حمید موسوی و نادر صخراوی و شمار دیگری از ماموران زندان در ضرب و شتم زندانیان نقش داشتند”.

لازم به یادآوری است که روز یکشنبه ۱۲ اسفندماه، شماری از زندانیان سیاسی بند ۵ زندان شیبان به محوطه این زندان منتقل شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. در پی این درگیری قاسم محمدپور (شبیب سواری)، امیر معاوی و عبدالرزاق عسداوی مصدوم شده و به بیمارستان منتقل شدند. این زندانیان بدون رسیدگی کافی در مورد وضعیت سلامتی آنها طی روزهای گذشته به سلول‌های انفرادی زندان شیبان منتقل شده‌اند.

همچنین همان روز درگیری ۹ تن از زندانیان پس از ضرب و شتم به سلول‌های انفرادی منتقل شده بودند و تا لحظه تنظیم این گزارش در خصوص وضعیت آنها اطلاع دقیقی در دست نیست. یونس طاعی، ایلام سواری، سید مالک داورشناس، مهدی حلفی (خان‌ور) چهار تن از این زندانیان هستند که تاکنون هویت آنها احراز شده است.

عدم رعایت اصل تفکیک جرایم و استفاده ابزاری مسئولان زندان شیبان اهواز از اختلاف عقاید بین زندانیان محبوس در این زندان به افزایش فشار بر زندانیان سیاسی این زندان مبدل شده است. این فشارها در اواسط بهمن‌ماه به تنش و خشونت منتهی شد که در پی آن تعدادی از زندانیان سیاسی در اعتراض به این رفتار مسئولین دست به اعتصاب غذا زده و خواهان رعایت اصل تفکیک جرائم شدند.

تصاویر سه زندانی مورد اشاره این گزارش به شرح ادامه است:


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.