رسانه‌های اسرائیل: ایران تلفن رقیب نتانیاهو را هک کرده است

جمعه, 24ام اسفند, 1397
اندازه قلم متن

ژنرال بنی گانتز، رییس پیشین ستاد ارتش و یکی از دو نامزد اصلی پست نخست وزیری در انتخابات چهار هفته دیگر این کشور است.

رسانه‌های اسرائیل پنجشنبه ۲۳ اسفند خبر دادند که مسئولان ارشد شباک، سازمان امنیت این کشور، به تازگی در دیدار با ژنرال بنی گانتز، رییس پیشین ستاد ارتش و یکی از دو نامزد اصلی پست نخست وزیری در انتخابات چهار هفته دیگر این کشور، به او خبر داده‌اند که جمهوری اسلامی ایران تلفن همراه او را «هک کرده و اطلاعات او را در اختیار دارد».

ژنرال ذخیره گانتز که چهار سال ریاست ستاد ارتش بود، ماه گذشته با تشکیل حزبی با نام «استحکام اسرائیل» وارد عرصه سیاسی شد.

حزب آقای گانتز در یک اتحاد سریع با حزب «یش آتید» («آینده‌ای هست») به رهبری سیاستمدار شناخته شده، یائیر لاپید، به ائتلاف «آبی- سفید» تغییر نام داد.

ائتلاف یاد شده اکنون قوی‌ترین حزب رقیب در برابر لیکود، حزب تحت رهبری بنیامین نتانیاهو است و همه نظرسنجی‌های یک ماه اخیر نشان می‌دهد این حزب ممکن است شمار بیشتری از کرسی‌های انتخابات ۲۰ فروردین را به دست آورد.

اما به گزارش شبکه خاداشوت اسرائیل در پنجشنبه شب، که در بسیاری از رسانه‌های دیگر این کشور مانند جروزالم پست و وای.نت نیز بازتاب یافت، پنج هفته پیش اندک زمانی پس از اعلام حزب تازه زیر رهبری آقای گانتز، دو تن از سران ارشد شباک در دیدار با ژنرال گانتز به او آگاهی دادند که هکرهای وابسته به نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران تلفن همراه او را هک کرده و اطلاعات او در اختیار «دشمن» است.

بر اساس این گزارش‌، مسئولان شباک به آقای گانتز «هشدار» دادند که اگر او نخست وزیر بشود یا به مقام ارشدی در دولت بعدی اسرائیل برسد، ممکن است «دشمن» از اطلاعات حساس احتمالی هک شده در تلفن او، علیه وی و اسرائیل بهره‌برداری کند.

خاداشوت، بدون ورود به جزییات، افزود، سران شباک راهکار لازم را به آقای گانتز نشان دادند.

اما به گزارش تایمز اسرائیل، ارزیابی شباک این بوده که تلفن همراه آقای گانتز حاوی اطلاعات طبقه بندی شده‌ای که به شیوه سایبری به سرقت رفته باشد، نبوده است.

سازمان امنیت داخلی اسرائیل در مراجعه رسانه‌های این کشور برای کسب واکنش، گفته است «سکوت می‌کند».

ائتلاف «آبی- سفید» به رهبری آقای گانتز نیز پنجشنبه شب در بیانیه‌ای کوتاه گفت، «به مسائلی که در کانون امنیت کشور است، واکنش نشان نمی‌دهد».

این ائتلاف در همین حال افزود «این رخداد چهار سال پس از پایان دوران ریاست بنی گانتز بر ستاد ارتش رخ داده است»؛ به نظر می‌رسد منظور این ائتلاف این است که آقای گانتز دیگر به تازه‌ترین مسائل حساس ارتش اسرائیل دسترسی ندارد.

ائتلاف «آبی- سفید» در پایان بیانیه خود نوشت، «انتشار این خبر در حال حاضر، جای سئوال دارد».

به نوشته وای.نت، ژنرال اهود باراک، نخست وزیر و وزیر دفاع پیشین و حامی ائتلاف «آبی- سفید» برای شکست حزب لیکود، ابراز «اطمینان» کرد که شباک عامل افشای این خبر نبوده است.

آقای باراک که در سال‌های اخیر به شدت از بنیامین نتانیاهو انتقاد می‌کند، افزود، «هر شهروندی می‌تواند ارزیابی کند که چه عاملی و چرا این خبر را به رسانه‌ها درز داده است».

اهود باراک به احتمال زیاد انگشت اتهام را به طور تلویحی متوجه نخست وزیر یا حزب او در افشای این خبر امنیتی کرده است.

آقای نتانیاهو و سایر مقامات این کشور در دوره اخیر، با اشاره به توان فزاینده سایبری جمهوری اسلامی ایران، گفته بودند که برای مقابله با آن، تلاش می‌کنند.

به نوشته جروزالم پست، ناداو آرگامان، رییس شباک، چندی پیش نسبت به «دخالت خارجی» در انتخابات پیش‌روی اسرائیل «هشدار داد».

اما زمانی که آقای آرگامان از «دخالت خارجی» سخن گفت، رسانه‌های اسرائیل عمدتا آن را به روسیه مرتبط کردند و روسیه بلافاصله در واکنش تاکید کرد که در انتخابات هیچ کشوری مداخله نکرده و نخواهد کرد.

ایران هنوز به گزارش جدید منتشره در اسرائیل در خصوص هک تلفن همراه یکی از دو نامزد اصلی نخست وزیری این کشور از سوی جمهوری اسلامی، واکنش نشان نداده است.

شماری از مقامات ارشد نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران، از جمله محمود علوی، وزیر اطلاعات و معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات ایران، در دوره اخیر از «اِشراف اطلاعاتی» تهران به مسائل اسرائیل سخن گفتند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.