قادر محمدزاده، زندانی سیاسی به زندان یزد تبعید شد

یکشنبه, 26ام اسفند, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – قادر محمدزاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه ساعاتی پیش به زندان یزد تبعید شد. تبعید آقای محمدزاده بعنوان بخشی از محکومیت ۲۰ ساله حبس او صورت گرفت. این زندانی سیاسی در اعتراض به شرایط زندان، ۱۵ روز گذشته را در اعتصاب غذا به سر برده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۲۶ اسفندماه ۹۷، قادر محمدزاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه به زندان یزد تبعید شد.

این زندانی که از ۱۱ اسفندماه در اعتراض به انتقال خود به “بند امن” زندان ارومیه دست به اعتصاب غذا زده بود، ساعاتی پیش برای اجرایی شدن بخش تبعید محکومیت خود، به زندان یزد منتقل شد. این حکم تبعید در دادنامه صادره علیه وی لحاظ شده بود.

وضعیت جسمی وی در حین انتقال به دلیل اعتصاب غذا نامناسب گزارش شده است از جمله گفته می شود او بدون کمک قادر به راه رفتن نیز نبود.

این زندانی سیاسی در سال ۱۳۸۴ به اتهام “محاربه” و “اقدام علیه امنیت ملی” از طریق همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” ابتدا به اعدام و سپس در دادگاه تجدید نظر به ۲۰ سال حبس محکوم شد. وی در بهار سال ۹۰ نیز در زندان به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به سه ماه حبس تعزیری دیگر محکوم شد.

قادر محمدزاده در خردادماه سال جاری نیز در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم مدتی را دست به اعتصاب غذا زده بود.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۱ اسفندماه سال جاری به دلایل واهی و به صورت تنبیهی به “بند امن” زندان ارومیهمنتقل شده و در تاریخ ۱۱ اسفندماه در اعتراض به این موضوع دست به اعتصاب غذا زده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.