گزارش کوتاه ” کنفرانس جهانى براى آینده ایران” دهم و یازدهم ماه مى ٢٠١٣ در کانادا

سه شنبه, 24ام اردیبهشت, 1392
اندازه قلم متن

در روزهاى دهم و یازدهم ماه مى ٢٠١٣ موسسه آموزشی امور جهانی مانک در تورنتو با همیاری وزارت امور خارجه و تجارت بین المللی کانادا از ۵٠ نفر از شخصیتهاى سیاسی و اجتماعى ایرانى دعوت کردند تا در رابطه با وضعیت ایران از جمله موضوعات زیر صحبت و تبادل نظر کنند:

اقتصاد ایران: شکوفائی یا فقر؟ , مشارکت سیاسی و موانع بر سر آزادی در ایران, دفاع از حقوق و چندگونگی و برابری برای زنان, نظرات شرکت کنندگان گفت و گوی جهانی از طریق اینترنت چیست؟, اینترنت و فیلترینگ در ایران؟ دیپلماسی با ایران فرار از انزوا .

در این برنامه علاوه بر شخصیتهاى ایرانى, وزیر امور خارجه کانادا جان برد در ابتداى برنامه سخنرانى کرد و پیتر مکی وزیر دفاع کانادا نیز در اختتامیه این برنامه سخنرانى کرد. این دو وزیر در صحبتهایشان اعلام کردند که از مردم ایران و مبارزاتشان دفاع میکنند , خواستار آزادى زندانیان سیاسی و آزادى مطبوعات شدند و اشاره کردند که انتخابات در ایران باید یک انتخابات آزاد باشد.

این برنامه دو روزه همزمان از طریق اینترت در سراسر دنیا پخش شده و بینندگان نیز همزمان از طریق سایت این برنامه, فیس بوک, تویتر و گوگل پلاس سوالات و نظرات خود را در بخش پرسش و پاسخ پنلها بیان کردند. تعدادى از بینندگان از شهرهای مختلف ایران تماس گرفته و نظرات و سوالاتشان در جلسه خوانده شد. کلیپهاى ویدیویى پنلها مرتبا روى فیس بوک و سایت مخصوص این برنامه در دسترس همگان قرار میگرفت.

شیوا محبوبى سخنگوى کمیته مبارزه براى آزادى زندانیان سیاسى و فعال حقوق زنان به همراه نازنین افشین جم, مسول کمپین علیه اعدام کودکان و کاوه شهروزى وکیل و فعال حقوق بشر در این پنل که گرداننده آن مهر انگیز کار که وکیل و روزنامه نگار میباشد شرکت کردند.

شیوا محبوبى در این پنل در رابطه با حقوق مردم ایران تحت حاکمیت رژیم , دستگیرى و اعدام در ایران, وضعیت زنان, مبارزه زنان براى رهایى, قوانین اسلامى و در تضاد بودن این قوانین با حقوق مردم ایران, ایزوله کردن سیاسی رژیم اسلامى توسط دولتهاى غربى و بستن سفارتخانه ها صحبت کرد. نازنین افشین جم در رابطه با وضعیت زنان و قوانین ضد زن که توسط رژیم اعمال میشود صحبت کرد. کاوه شهروز نیز در رابطه با امکان به محاکمه کشیدن سران رژیم ونقض حقوق انسانى در ایران سخنرانى کرد. هر سه پنلیست به سوالات حاضرین در جلسه و همچنین سوالات مطرح شده از طریق اینترنت پاسخ دادند.

نکات دیگرى که در پنلها مورد بحث و گفتگو قرار گرفت شامل نکات زیر بودند: نقش اینترنت ساخت رژیم ( اینترنت ملى), نقش اینترنت در رساندن صداى مردم, انتخابات در رژیم اسلامى, حقوق اقلیتها در ایران, نقش اصلاحات در ایران, سرنگونى رژیم, انقلاب در ایران, خشونت , نقش اصلاح طلبان براى حفظ رژیم, راه حل برون رفت از بحران اقتصادى, تحریم اقتصادى یا تحریم سیاسى رژیم, تاثیر تحریم اقتصادى بر روى زندگى مردم وموضوعات دیگر.

کلیپ ویدیوى پنل شیوا محبوبى , نازنین افشین جم, کاوه شهروز و سایر پنلها را از روى یوتیوب
موسسه آموزشی امور جهانی مانک از طریق لینک زیر میتوانید مشاهده نمایید.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=50pmo6l5Rso
http://tinyurl.com/d8fex67

کمیته مبارزه براى آزادى زندانیان سیاسی
سیزدهم ماه مى ٢٠١٣


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.