محرومیت علی بدرخانی، زندانی سیاسی در ارومیه از دریافت خدمات درمانی

پنجشنبه, 8ام فروردین, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – علی بدرخانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه علیرغم ابتلا به بیماری کلیوی از دریافت خدمات درمانی در بهداری زندان و اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان محروم مانده است. مسئولین زندان علاوه بر بی توجهی به درخواست‌های مکرر وی جهت اعزام به بیمارستان، این زندانی را بدون در نظر گرفتن اصل تفکیک جرایم در یکی از بندهای عمومی زندان ارومیه نگهداری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی بدرخانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه از رسیدگی پزشکی و اعزام به بیمارستان خارج از زندان محروم مانده است.

این زندانی که به بیماری کلیوی مبتلا است، علیرغم درخواست های مکرر، از اعزام به مراکز درمانی خارج از زندان محروم بوده و همچنین به بهداری داخل زندان نیز اعزام نمی‌شود. بی توجهی به وضعیت نامناسب جسمی و بیماری وی در حالی صورت می‌گیرد که شرایط سخت نگهداری این زندانی در بند کارگران زندان ارومیه بر مشکلات جسمی وی دامن زده است.

گفته می‌شود بند کارگران زندان ارومیه که یکی از بندهای مربوط به زندانیان با جرائم عمومی است بیش از سه برابر ظرفیت زندانی در خود دارد.

علی بدرخانی پیش از این در زمستان سال ۹۳ بازداشت و پس از چند ماه با تودیع قرار وثیقه آزاد شد، آقای بدرخانی پس از آزادی در ترم آخر دوره فوق لیسانس دانشگاه تهران از ادامه تحصیل محروم شد.

وی تحت عنوان اقدام علیه امنیت ملی، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب ارومیە به تحمل ۳ سال حبس محکوم شد. حکم صادره در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۵ به وی ابلاغ و در بهار ۹۶ بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان ارومیه منتقل شد.

وی در مردادماه سال جاری در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و نگهداری وی در بند عمومی این زندان دست به اعتصاب غذا زده و به سلول انفرادی این زندان منتقل شده بود. آقای بدرخانی پس از مدتی با وعده مساعد مسئولین به اعتصاب خود پایان داد ولی علیرغم وعده مسئولین در ارتباط با رسیدگی به خواسته‌اش مجددا به بند کارگران زندان ارومیه بازگردانده شد.

این زندانی پس از انتقال مجدد به این بند توسط تعدادی از زندانیان تحت امر مسئولین زندان مورد ضرب و جرح قرار گرفته و به بهداری زندان ارومیه منتقل شده بود.

علی بدرخانی معروف به شوان، نویسنده کرد تابعیت عراقی-ایرانی دارد. از جمله تالیفات و آثار این نویسند می‌توان به «ترکیه, دموکراسی و کردها، گفتگوی اندیشه، پناهنده عشق، حکایت و افسانه‌های کردی» اشاره کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.