تشکیل پرونده برای زندانی سیاسی معترض در زندان ارومیه

یکشنبه, 11ام فروردین, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – کامران درویشی، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه که دوره محکومیت ۵ ساله خود را می‌گذراند، روز جاری به شعبه ۱ بازپرسی دادسرای عمومی این شهر منتقل و با گشایش پرونده‌ای جدید، اتهامات “اخلال در نظم زندان” و “توهین به مقدسات” به وی تفهیم شده است. گفتنی است این پرونده سازی با دخالت نهادهای امنیتی به خاطر مشارکت وی در اعتصاب گسترده زندانیان و درگیری‌های مهرماه سال گذشته در زندان ارومیه صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۱۰ فروردین ۹۸، کامران درویشی، زندانی سیاسی محبوس در بند ۱۲ زندان ارومیه به شعبه ۱ بازپرسی دادسرای عمومی این شهر منتقل شد.

این زندانی پس از انتقال به دادسرا با اتهامات جدیدی مواجه شده و گفته می‌شود طرح این اتهامات تلاش اداره اطلاعات ارومیه جهت پرونده سازی برای این زندانی است. اتهامات مطروحه در شعبه ۱ بازپرسی دادسرای عمومی علیه این زندانی “اخلال در نظم زندان” و “توهین به مقدسات” عنوان شده است.

کامران درویشی، از اهالی ارومیه در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه سال ١٣٩۵ توسط نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر شد، او پس از محاکمه توسط شعبه ی ٢ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام «ارتباط با یکی از احزاب کرد مخالف نظام» به ۶۰ ماه حبس تعزیزی محکوم شد.

لازم به ذکر است در همین رابطه در اسفندماه سال گذشته نیز ۴ زندانی سیاسی محبوس در این زندان به نام‌های حمیدرحیمی، کمال حسن رمضان، احمد تموئی و تورج اسماعیلی به این دادسرا منتقل شده‌ و با همین اتهامات تفهیم اتهام شده‌اند.

در خصوص اتفاقات مهرماه سال گذشته بند ۱۲ زندان ارومیه هرانا پیشتر گزارش کرده بود که عصر روز دوشنبه ۲۳ مهرماه ۹۷ در پی درگیری لفظی یکی از زندانیان سیاسی با یکی از ماموران و ضرب و شتم این زندانی، تعدادی از زندانیان سیاسی به این اقدام اعتراض کردند. پس از این اعتراضات، زندانیان سیاسی بند ۱۲ زندان ارومیه توسط حدود ۵۰ تن از نیروهای گارد ویژه زندان مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و تعدادی نیز پس از ضرب و شتم به سلول های انفرادی منتقل شدند. در این بین سه تن از زندانیان سیاسی به نام‌های کمال حسن رمضان، احمد تموئی و تورج اسماعیلی به صورت جدی تری مورد ضرب و جرح قرار گرفته و دچار شکستگی و جراحت شدند.

در تاریخ ۲۴ مهرماه ۹۷ ده‌ها تن از زندانیان سیاسی بند ۱۲ و بند جوانان زندان ارومیه در اعتراض به حمله ۲۳ مهرماه گارد ویژه به بند ۱۲ این زندان و مضروب و مجروح کردن زندانیان بند سیاسی و زندانیان سیاسی ساکن بند جوانان دست به اعتصاب غذا زده و در تاریخ ۱ آبان‌ماه به اعتصاب غذای خود پایان دادند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.