اطلاعیه حزب ملت ایران: عدم تمرکز آری، فدرالیسم نه

یکشنبه, 11ام فروردین, 1398
اندازه قلم متن

 

عدم تمرکز آری، فدرالیسم نه

هم میهنان؛ اخیرا شماری زیر نام مبارزه با استبداد در برون مرز در صدد تشکیل اتحادی بر آمده اند که به علت ناهمگونی عناصر تشکیل دهنده آن که ناآگاهی نسبت به هویت ملی و بی تفاوتی به سرنوشت و آینده میهن وجود دارد که در بین آنان کسانی با سابقه ای ضد ملی همواره در تلاش برای ضد همبستگی ایرانیان کوشیده اند و از آن جمله ملت چندین هزار ساله ایران را “ملت های ایران” می خوانند و هنوز از تعریف واژه ملت بی خبرند یا خود را به بی خبری می زنند که ملت ایران یک موجودیت یکپارچه است و به پایمردی فرزندان خود به زندگی خود ادامه داده است. کرد، لر، بلوچ، اصفهانی، آذری، شیرازی، خوزستانی، خراسانی، ترکمن، مازنی، گیلک، و…. همه اعضای جدایی ناپذیر پیکر واحد ملت ایران را تشکیل می دهند.

تاریخ ما نشان می دهد هر گاه وحدت ایران با خطری رو به رو شده است، همه تیره ها (اقوام) ایرانی یگانه و

یکپارچه با اراده ملی راسخ به پا خاسته ، میهن را از هرگونه تجاوز مصون داشته اند.

هم میهنان؛ امروز میهن و مردم ستمدیده ما، در وضع ناگوار از زندگی به تنگ آمده از فساد، ویژه خواری، بیکاری، نبود بهداشت، بی فردایی، فرار مغزها، ناکارآمدی کاربدستان، بی مسوولیت کاربدستان که در نتیجه حاکمیت استبدادی کامل است. در چنین شرایطی عده ای با بر پا داشتن سنگر پوشالین فدرالیسم در صدد رهایی به اصطلاح “ملت های ایران” زیر لوای فدرالیسم بر آمده اند.

البته نباید عدم تمرکز قدرت در مرکز که مورد تایید نیروهای میهن پرست است بهانه ای بر طرح انحرافی و نامتناسب با تاریخ و فرهنگ یگانه ایران، فدرالیسم باشد که با گذشت زمان به خواسته های نامشروع دیگری بیانجامد. از سویی فدرالیسم در سرزمین های جدا شده از هم که قصد اتحاد دارند به اجرا در می آید هم چون آلمان فدرال و ….

نه کشورهایی چون ایران که با سابقه هزاران سال در یکپارچگی می زیسته است.

راه حل مشکل ایران و تیره های آن آزادی، استقلال، رعایت حقوق بشر و رفع تبعیض هاست که در شرایط آزاد و سامانی مردم سالار منجر به تصویب و اجرای عدم تمرکز خواهد شد.

هم میهنان؛ حزب ملت ایران بر این باور است، راه رهایی میهن و ملت از تنگناهای موجود که در اثر ناکارآمدی کاربدستان با آن رو به رو شده است، فدرالیسم نیست بلکه راه منطقی و درست رهایی، تلاش به دور از خشونت برای کسب آزادی، نا وابستگی، رفع تبعیض ها و رعایت حقوق بشر است.

حزب ملت ایران، دوستان و دشمنان ایران را تنها و تنها بر پایه منافع و مصالح ملی می شناسد و هیچ معیار دیگری بر آن قایل نیست.

 عدم تمرکز آری، فدرالیسم نه

آزادی زندانیان سیاسی – عقیدتی، مدنی، خواست ملی است

استقرار سامان مردم سالار خواست ملت است.

 

                                                                                  حزب ملت ایران

                                                 تهران- دوازده فروردین هزار و سیصد و نود و هشت اطلاعیه

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.