شهرهای معمولان و پلدختر زیر آب رفتند، مردم راه نجاتی ندارند

سه شنبه, 13ام فروردین, 1398
اندازه قلم متن

flood_033119.jpg

حمیدرضا کاظمی (نماینده مردم پلدختر و معمولان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وضعیت بسیار بد و بحرانی این دو شهر و روستاهای اطراف گفت: مردم در این مناطق در محاصره سیل قرار گرفته اند و بخش های غربی شهرهای پلدختر و معمولان به زیر آب رفته است، مردم برای نجات جانشان به پشت بام ها پناه برده اند.

او درخصوص وضعیت بیمارستانها گفت: بیمارستان ها مشکل آب گرفتگی نداشتند، اما راه ها قطع شده و هیچ ارتباطی با این مناطق نداریم. مردمی که در حال حاضر در محاصره سیل قرار گرفتند هیچ راه نجاتی ندارند.

وی با بیان اینکه وضعیت شهر معمولان بسیار بدتر شده است، ادامه داد: گزارشی در خصوص تلفات جانی در این مناطق نداشته ایم، اما از وضعیت بسیاری از مردم در این مناطق اطلاعی نداریم تا جایی که می دانیم مردم به پشت بام ها پناه برده بودند و تلفن ها قطع است و ما اطلاعی از وضعیت مردم نداریم.

رادیو فردا – به گزارش خبرگزاری ایرنا، امروز با کشته شدن ۲ نفر در شهرهای معمولان و ویسیان، شمار جان باختگان بارش‌های سیل‌آسا در لرستان به هفت نفر رسید.

احمد مرادپور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، نیز از طغیان سه رودخانه در خرم‌آباد خبر داد و گفت که در بسیاری از خیابان‌ها و میدان‌های این شهر سیلاب گسترده و پرحجم جاری و وارد منازل و ساختمان‌ها شده‌است. او از ضرورت جابجایی بیش از ۱۵۰ هزار نفر از اهالی خرم‌آباد و روستاهای اطراف آن به ویژه در مناطق جنوب شهر سخن گفت.

احمد مرادپور وضعیت شهر خرم‌آباد را قرمز توصیف کرده و گفته‌است پل اناری این شهر، ظهر روز دوشنبه براثر سیلاب کاملاً تخریب شد.

ا جاری شدن سیل در مناطقی از شهر خرم‌آباد، فرودگاه این شهر نیز به دلیل آب گرفتگی تعطیل و کلیه پروازها به یا از مقصد استان لرستان لغو شده‌است.

بر اساس اعلام مقامات راه آهن جمهوری اسلامی، راه‌آهن تهران-جنوب نیز به علت سیل در لرستان، ریزش کوه و رانش زمین مسدود شده است.

مقام‌های محلی از بحرانی شدن شرایط در شهرهای پلدختر ، معمولان و خرم‌آباد خبر می‌دهند.

فرماندار پلدختر گفته‌است که آب، برق، گاز و ارتباطات تلفنی شهرهای پلدختر و معمولان قطع و تمامی راه‌های زمینی به این دو شهر مسدود است.

به نوشته خبرگزاری فارس، در پلدختر برخی شهروندان در محاصره سیل بوده و برای حفظ جان خود و بر بام منازل اسکان یافته‌اند.

Embedded video

چَندلِر(۲اکتبر)@metti1717_

پلدختر در بحران؛ وضعیت اسفناک پلدختر را در این فیلم ببینید

۵۳ people are talking about this

حبیب‌الله موسوی، بخشدار معمولان در لرستان، روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: «دقایقی قبل یک مرد ۵۸ ساله قربانی سیل معمولان شد و جان خود را از دست داد.»

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.