انحلال دو کارخانه بزرگ قزوین غیرقانونی است

چهارشنبه, 25ام اردیبهشت, 1392
اندازه قلم متن

انحلال صنایع اسوه ایران و کارخانه لامپ الوند به ترتیب با ۳۲ و ۵۳ کارگر که اکثر آنان با سوابق بالا در آستانه بازنشسته شدن هستند، خلاف قانون است.

یک فعال کارگری در قزوین با غیر قانونی خواندن مراحل انحلال دو کارخانه بزرگ این استان، خواستار بررسی دلایل انحلال کارخانه‌های «صنایع اسوه ایران» و «لامپ الوند» از سوی مسئولان استانی شد.

«عید علی کریمی» دبیر خانه کارگر قزوین مدعی «سوری» بودن انحلال این دو کارخانه شد و گفت: انحلال صنایع اسوه ایران و کارخانه لامپ الوند به ترتیب با ۳۲ و ۵۳ کارگر که اکثر آنان با سوابق بالا در آستانه بازنشسته شدن هستند، خلاف قانون است.

به گزارش ایلنا، این فعال کارگری ادامه داد: در اطلاعیه ای که از سوی کارفرمای این دو کارخانه به کارگران ابلاغ شده دلیل انحلال کارخانه کاهش فروش محصولات و گران شدن مواد اولیه تولید ذکر شده است با این حال یکی از کارفرمایان با تغییر نام کارخانه به صنعت اسوه ایرانیان، و دیگری با ادعای انتقال کارخانه به شهرک صنعتی لیا و فروش املاک و مستقلات، کارخانه همچنان به تولید خود ادامه می دهند.

کریمی با بیان اینکه انحلال این دو کارخانه سبب بیکاری کارگران آنان شده است اظهار داشت: تکلیف نهایی کارگران این دو کارخانه که دارای سوابق بالایی هستند هنوز مشخص نیست و کارفرمایان این دو کارخانه پیش از انحلال باید شرایط بازنشسته شدن کارگرانی که در شرف بازنشسته شدن بودند را فراهم می‌کردند.

او در خاتمه با بیان اینکه مسئولان پی گیر شرایط فعالیت این کارخانه ها بعد از اعلام انحلال باشند اظهار داشت: در صورت عدم پی گیری های مراجع قانونی، امکان افزایش انحلالهای سوری در میان سایر کارخانه های که شرایط مشابهه این کارخانه ها را دارند رواج می یابد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.