نصف پلدختر و معمولان تخریب شده است/ برخی روستاها کاملا محو شدند/ مردم سیل‌زده جز پیراهن تن‌شان چیز دیگری ندارند

یکشنبه, 18ام فروردین, 1398
اندازه قلم متن

نصف پلدختر و معمولان تخریب شده است/ برخی روستاها کاملا محو شدند/ مردم سیل‌زده جز پیراهن تن‌شان چیز دیگری ندارند

ایلنا: نماینده پلدختر عنوان کرد: ما در مجلس باید یک جلسه با دولتی‌ها بگذاریم و میزان خسارات سیل را برآورده کرده و با اذن مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی برای جبران آن برداشت کنیم.

سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ درباره آخرین وضعیت شهرستان پلدختر و امدادرسانی به مردم آسیب از سیلاب‌های اخیر، گفت: کمک‌رسانی تا این لحظه در حد آب، غذا و امکاناتی بوده است که مردم تلف نشوند.

نماینده مردم پلدختر ادامه داد: بعد از بحث امدادرسانی و تامین مایحتاج اولیه مردم در مناطق آسیب‌دیده، پیگیری و توزیع چادر به آسیب‌دیدگان مهم است تا به همه برسد.

وی با بیان اینکه مساله بعدی اسکان مردم و برپایی کمپ‌ها برای آسیب‌دیدگان است،‌ عنوان کرد: از وزیر کشور درخواست کردیم که در کنار شهرها و روستاهای آسیب دیده از سیل، کمپ‌هایی را برپا کنند و امکانات آموزشی،‌ بهداشتی و درمانی به مردم ارائه شود.

کاظمی با اشاره به مسدود بودن راه‌های ارتباطی بیان کرد: مشکل اصلی ما بحث راه‌های ارتباطی است، دو راه بسیار ضروری پلدختر و معمولان باز شده است اما راه‌های اصلی هنوز بسته است. از وزیر راه درخواست کردیم اقداماتی انجام دهد که حداقل راه‌های ارتباطی معمولان و خرم‌آباد باز شود.

وی افزود: کمک بعدی ما از ارتش است؛ حدود ۶۰ روستا ارتباطشان قطع است که در حال حاضر امدادرسانی از طریق بالگرد انجام می‌شود.

کاظمی اظهار داشت: با ۸ پل شناور می‌شود ارتباط را بین این روستاها برقرار کرد؛ ارتش پای کار آمده و در حال بررسی فنی است که ببیند می‌تواند این کار را انجام دهد یا خیر. اگر پل‌ها زده شود و ارتباط ما با بخش‌ها و شهرستان‌ها برقرار شود، تا حدودی نگرانی ما رفع خواهد.

نماینده مردم پلدختر خاطرنشان کرد: مردم مناطق سیل‌زده نگران خانه و زندگی‌شان هستند و غیر از پیراهن تن‌شان چیز دیگری ندارند. آنان نیاز به آرامش دارند، دولت باید پای کار بیاید و نگرانی آن‌ها را برطرف کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ مردم سیل‌زده خانه و زندگی داشتند اما  به یکباره سیل آمد و همه چیزشان را برد. در نظر داشته باشید تا این افراد به حالت عادی برسند زمان زیادی را باید سپری کنند و ما باید به آن ها کمک کنیم.

وی درباره میزان خسارت شهرستان پلدختر بیان کرد: درحال حاضر آمار دقیقی در دسترس نیست که بیان کنم اما نصف پلدختر و معمولان و حدود ۲۰ روستا تخریب شده‌اند.

کاظمی ادامه داد:‌ روستاهایی وجود دارند که محو شده‌اند و هیچ آثاری از آن‌ها باقی نمانده است.

وی با اشاره به اینکه امکانات کشاورزی از بین رفته است، گفت: زمین‌های کشاورزی و ابزارآلات بسیاری از بین رفته است جهاد کشاورزی باید یک جمع‌بندی انجام دهد و برای کمک به مردم اقدام نماید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم بسیار ناراحت هستند ما در مجلس باید یک جلسه با دولتی‌ها بگذاریم و میزان خسارات را برآورده کنیم و با اذن مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی برای جبران آن برداشت کنیم..

وی یادآور شد:‌ رئیس مجلس شورای اسلامی هنگامی که به پلدختر آمد و میزان خسارات را دید گفت دولت لایحه دهد ما در مجلس بررسی کنیم اگر دولت این کار را انجام نداد ما نمایندگان این کار را انجام می‌دهیم .


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.