نریمان نوروزی عسکری، به حبس محکوم شد / اسناد

پنجشنبه, 22ام فروردین, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – نریمان نوروزی عسکری، شهروند اهل شهرستان ایذه در استان خوزستان توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب اهواز به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. آقای عسکری شهریورماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از حدود یک ماه با تودیع قرار و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸، حکم ۶ ماه حبس تعزیری نریمان نوروزی عسکری، شهروند اهل ایذه به وی ابلاغ شد.

آقای نوروزی عسکری صبح روز چهارشنبه ۱۴ شهریورماه ۹۷ توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه در منزل شخصی خود در شهرستان ایذه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. ماموران در زمان بازداشت اقدام به ضبط برخی وسایل شخصی ازجمله تلفن همراه وی کرده بودند. قرار بازداشت آقای عسکری همان روز توسط دادگستری شهرستان ایذه به اتهام “تبلیغ علیه نظام” صادر و به زندان اهواز منتقل شد.

این شهروند پس از تحمل بیش از یک ماه بازداشت و بازجویی که مدت ۲۰ روز از آن را در سلول‌های انفرادی زندان اهواز سپری کرده بود، در تاریخ ۱۵ مهرماه سال گذشته با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مطروحه علیه این شهروند، ۲۷ بهمن ماه ۹۷ در شعبه سوم دادگاه انقلاب اهواز برگزار و نهایتا در ۱۹ فروردین ۹۸ به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.