فاطمه ضیایی آزاد، جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد

جمعه, 23ام فروردین, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز سه‌شنبه فاطمه (حوریه) ضیایی آزاد، زندانی سیاسی سابق، از بابت پرونده‌ای که در آن به یک سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است، بازداشت و جهت تحمل دوره محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۲۰ فروردین‌ماه ۹۸، فاطمه ضیایی آزاد، در محل اجرای احکام دادگاه، بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

وی به همراه همسرش محمود عظیمی در مهرماه سال ۹۴ مجددا بازداشت و در بهمن ماه همان سال با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد. محمود عظیمی نیز در آذرماه همان سال با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

خانم ضیایی آزاد اندکی بعد در دادگاهی به یک سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد، حکمی که در اواخر سال گذشته در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید و اکنون اجرایی شده است.

لازم به ذکر است فاطمه ضیایی آزاد ۶۰ ساله که از زندانیان سیاسی سابق در ایران است از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ نیز به مدت پنج سال در زندان به سر برده است.

همچنین وی در تاریخ ۲ بهمن ماه ۱۳۸۷ از بابت اتهام “تردد به مقر سازمان مجاهدین خلق در عراق” که مدعی بود برای دیدار با دو دخترش” صورت گرفته، بازداشت و در دی ماه سال ۱۳۸۸ با پایان حبس از زندان آزاد شد.

فاطمه ضیایی آزاد همچنین بار دیگر در ۱۸ خرداد ۹۲ توسط ماموران امنیتی بازداشت و در ۲۵ مهرماه همان سال به دلیل سن بالا، بیماری‌ ام . اس و شرایط جسمانی نامناسب از بند زنان زندان اوین آزاد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.