تداوم حبس علیرغم پایان دوران محکومیت؛ گزارشی از وضعیت اصغر پاداشی در زندان رجایی شهر کرج

شنبه, 24ام فروردین, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – اصغر پاداشی زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج علیرغم پایان دوران محکومیت حبس خود کماکان در این زندان بسر می برد. این زندانی در شهریورماه سال ۸۷ بازداشت و به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شد. پس از قبول اعاده دادرسی محکومیت این زندانی به ۱۰ سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی ۳۴ هزار دلاری تبدیل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اصغر پاداشی، زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، علیرغم پایان دوران محکومیت کماکان در این زندان به سر می برد.

گفته می شود علیرغم تلاش خانواده این زندانی جهت پرداخت جزای نقدی که این زندانی علاوه بر حکم حبس به پرداخت آن محکوم شده بود، مسئولین تاکنون به بهانه های مختلف از دریافت مبلغ و آزادی وی جلوگیری کرده اند.

اصغر پاداشی در شهریورماه سال ۸۷ توسط مامورین اطلاعات سپاه بازداشت شده و به مدت بیش از ۶۰ ماه در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند ۲ الف زندان اوین، بند ۶۴ وزارت دفاع و بند ۵۹ اطلاعات سپاه تحت بازداشت و بازجویی بوده است.

وی در مرحله بدوی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شده و پس از قبول اعاده دادرسی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده به ۱۰ سال حبس تعزیری و پرداخت ۳۴ هزار دلار محکوم شد.

در حالی که در تیرماه سال گذشته دوران محکومیت این زندانی امنیتی به اتمام رسیده است وی کماکان به دلیل عدم تصفیه مالی از بابت جزای نقدی، در زندان رجایی شهر کرج نگهداری می شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.