با وعده مساعد مسئولان؛ علیرضا شیرمحمدعلی به اعتصاب غذای خود پایان داد/ تداوم اعتصاب برزان محمدی

چهارشنبه, 28ام فروردین, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ روز جاری با وعده مساعد نماینده دادستان نسبت به رسیدگی به خواسته‌اش به اعتصاب غذای خود پایان داد. این زندانی از تاریخ ۲۳ اسفندماه در اعتراض به شرایط نامناسب نگهداری در این زندان و مخالفت با طرح درخواست انتقال به زندان اوین، به همراه برزان محمدی دیگر زندانی محبوس در این زندان دست به اعتصاب غذا زده بود. برزان محمدی روز جاری علیرغم ملاقات با نماینده دادستان حاضر به شکستن اعتصاب غذای خود نشده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه‌شنبه ۲۷ فروردین‌ماه ۹۸، علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ پس از ۳۴ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد.

پایان اعتصاب غذای این زندانی پس از حضور نماینده دادستان در بند، و با وعده مساعد وی مبنی بر رسیدگی به خواسته آقای شیرمحمدعلی صورت گرفته است.

علیرضا شیرمحمدعلی که هم اکنون در اندرزگاه ۱۱ زندان تهران بزرگ در حال تحمل حبس است از تاریخ ۲۳ اسفندماه ۹۷ در اعتراض به شرایط نامناسب نگهداری در این زندان و مخالفت با طرح درخواست انتقال به زندان اوین، به همراه برزان محمدی دیگر زندانی محبوس در این اندرزگاه دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

در بیست و هفتمین روز اعتصاب غذای این زندانیان، وزن علیرضا شیرمحمدعلی به ۵۸ کیلوگرم و وزن برزان محمدی به ۶۳ کیلوگرم رسیده بود. علاوه بر کاهش وزن شدید، فشارخون این دو زندانی میانگین مابین ۶ روی ۸ و ۶ روی ۹ گزارش شده بود.

گفته می‌شود برزان محمدی روز جاری علیرغم اصرار نماینده دادستان و وعده وی مبنی بر رسیدگی به خواسته‌هایش حاضر به شکستن اعتصاب غذای خود نشده است.

لازم به ذکر است برزان محمدی در جریان اعتراضات سراسری مردادماه ۹۶ و علیرضا شیرمحمدعلی در تاریخ ۲۴ تیرماه ۹۷ به دلیل فعالیت در فضای مجازی بازداشت شده‌اند.

برزان محمدی ۴۱ ساله و اهل سروآباد کردستان در دادگاه بدوی از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” به ۶ سال حبس تعزیری و علیرضا شیرمحمدعلی ۲۱ ساله و  اهل محله نازی آباد تهران نیز از بابت اتهامات “توهین به مقدسات”، “توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی”، “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام” به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

جلسه دادگاه تجدیدنظر برزان محمدی در تاریخ ۶ اسفندماه سال ۹۷ برگزار شد و در نتیجه آن به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. جلسه دادگاه تجدیدنظر علیرضا شیرمحمدعلی نیز در تاریخ ۲۰ فروردین ماه پس از اخذ مهلت وکیل جهت مطالعه پرونده به روزهای آتی موکول شده است.

هرانا پیشتر در دیماه سال گذشته طی گزارشی به وضعیت نامناسب این زندانیان و سایر زندانیان سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ پرداخته بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.