قاسم سلیمانی: ترک دو کشور عراق و سوریه، حکمفرمایی در خوزستان و لرستان

شنبه, 31ام فروردین, 1398
اندازه قلم متن

qs_041819.jpg

شبکه بیان – قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران است اما بر اساس تحلیل ها به دلیل فشار نیروهای آمریکایی در عراق، او مجبور به ترک دو کشور عراق و سوریه شده است.

بهانه مناسب نیز در زمانی که فشار بر روی او وجود داشت، به دست آورد و آن سیل در ایران بود.

اکنون سلیمانی با یک تیر، دو نشان را زده است. از سویی دیگر تحت فشار در خارج از کشور نیست و از سوی دیگر با همین بهانه سیل، نیروهای حشدالشعبی را وارد ایران کرد.

برای ورود نیروهای حشدالشعبی به ایران هیچ پرسشی از مردم نشده است و سلیمانی به اختیار خود و به شکل خودسر این شبه نظامیان را وارد ایران کرده است.

در حالی که ایران با چند نیروی نظامی و شبه نظامی، خود می تواند وضعیت سیل را با امداد پذیری از صلیب سرخ جبران کند، حضور بسیج شیعه عراقی محل پرسش است.

جمهوری اسلامی و مشخصا علی خامنه ای، به طرق مختلف در دو دهه اخیر، بیشترین امکانات را در اختیار نیروهای سپاه پاسداران و بسیج گذاشته است و وابستگان آنها با در اختیار داشتن امکانات کامل نظیر خانه های سازمانی، گارد حفاظتی و اتومبیل های شخصی از مواهب بسیجی بودن و سپاهی بودن بهره برده اند.

اکنون که باید بیشترین خدمت را به مردم سیل زده کنند، به کنار رفته اند و هر آنچه انجام می دهند برای سلفی کردن در مقابل دوربین ها است.

در کنار این افراد، این حشدالشعبی است که کاملا مسلح است و از شاخه های سپاه در عراق محسوب می گردد. همین افراد امروز به جای نیروها و شبه نظامیان ایرانی به خوزستان رفته اند تا به اصطلاح “امدادرسانی” کنند.

قاسم سلیمانی نیز خود یک نفره تصور می کند که خوزستان را به نام او سند زده اند!

او در بخش هایی از خوزستان حرکت می کند، “تز” ساخت و ساز می دهد و حالا در آخرین دستور، گفته است که روستای “صراخیه” باید تخلیه شود.

در همین حال انتشار تصویری از او که لبخند می زند در کنار ابومهدی المهندس، فرمانده نیروهای حشدالشعبی دیده می شود.

کاربران شبکه های اجتماعی و فعالان سیاسی در ایران به طور مشخص به حضور نیروهای خارجی در ایران معترض هستند اما سپاه قدس بی توجه به این انتقادات، با تکیه بر اسلحه به حکمرانی خود در خوزستان و لرستان ادامه می دهد.

فرماندهان سپاه می گویند حضور نیروهای حشدالشعبی در راستای کمک رسانی به مردم است. این در حالیست که مردم نیازمند کمک آنان نیستند.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.