دادگاه تجدید نظر، سهند معالی را به حبس محکوم کرد/ سند

دوشنبه, 2ام اردیبهشت, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – محکومیت ۱۰ ماه حبس تعزیری سهند معالی، فعال ترک (آذربایجانی) عینا به تائید دادگاه تجدید نظر رسید. وی پیشتر به صورت غیابی توسط دادگاه انقلاب شهرستان سراب به تحمل ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شعبه ۳ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی، حکم محکومیت سهند معالی، فعال ترک (آذربایجانی) را عینا تائید کرد.

وی پیشتر به صورت غیابی توسط دادگاه انقلاب شهرستان سراب به ریاست قاضی مهدی شمس به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق پخش اعلامیه در تبلیغ گروه‌های قوم‌گرا به منظور دعوت به تجمع در قلعه بابک” به تحمل ۱۰ ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شده بود.

آقای معالی به دلیل عدم حضور در دادگاه درخواست واخواهی کرده و پس از رد این درخواست، حکم صادره در دادگاه بدویتایید شده و به وی جهت تجدید نظر خواهی مجدد فرصت داده شده بود.

این شهروند در تاریخ ۱۰ دی ماه ۹۷ در محل کار خود مجددابازداشت و پس از ۳ روز با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزادشد.

لازم به ذکر است در تیرماه سال ۹۷ هم‌زمان با مناسبت گردهمایی سالانه قلعه بابک بیش از ۸۰ تن از فعالان ترک (آذربایجانی) به خصوص در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و استان اردبیل بازداشت شده بودند.

سهند معالی پیش از این نیز در تیرماه سال ۹۲ به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

در تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۳۹۱ نیز نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل سهند معالی اقدام به بازداشت و تفتیش منزل پدری ایشان کردند. همچنین وی را مجبور به باز کردن مغازه‌اش در بازار کرده و پس از تفتیش کامل، کامپیوتر و وسایل شخصی نامبرده را ضبط کردند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.