بازداشت فعالین کارگری در آستانه روز جهانی کارگر

جمعه, 6ام اردیبهشت, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – در آستانه روز جهانی کارگر، تعدادی از فعالین کارگری صبح روز جاری در پارک جهان نما واقع در اتوبان تهران-کرج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه ۶ اردیبهشت ماه ۹۸، تعدادی از فعالین کارگری در اتوبان تهران-کرج بازداشت شدند. بازداشت این افراد در خلال تجمعی در پارک جهان نما و توسط نیروهای امنیتی صورت گرفته است.

از دلایل بازداشت این افراد و محل نگهداری آنان اطلاع دقیقی در دست نیست با این حال احتمال می رود این برخوردهای امنیتی به دلیل نزدیک شدن به روز جهانی کارگر و برای جلوگیری از شکل‌گیری تجمعات کارگری صورت گرفته باشد.

تعداد بازداشت شدگان ۱۲ تن برآورد می شود، “علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده، پروین محمدی، واله زمانی، سعید ترابیان، مصطفی شوکت، امیر عباسی، صفیار قربانی و فواد فتحی” هویت ۹ تن از این افراد است که تاکنون توسط هرانا احراز شده است.

عمده این افراد طی سالیان گذشته نیز به دلیل فعالیت های خود بارها تحت فشارهای امنیتی و قضایی از جمله احضار، بازداشت، بازجویی و تحمل حبس قرار گرفته‌اند.

در آستانه روز جهانی کارگر، روز پنجشنبه ۵ اردیبهشت، “احمد تقی زاده” فعال کارگری ساکن ارومیه و روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت ماه، دو فعال کارگری سنندج به نام های “غالب حسینی” و “مظفر صالح نیا” نیز توسط نیروهای امنیتی احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفتند. احضار این افراد در آستانه روز جهانی کارگر صورت گرفته و به آنها اعلام شده است هیچگونه مجوزی برای تجمعات کارگری صادر نشده و در صورت تجمع، با آنها برخورد خواهد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.