انتقال به انفرادی و اعتصاب غذا؛ گزارشی از آخرین وضعیت امیر قاضیانی در زندان رجایی شهر کرج

چهارشنبه, 11ام اردیبهشت, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امیر قاضیانی، زندانی امنیتی محبوس در زندان رجایی شهر کرج در تاریخ ۱ اردیبهشت ماه در پی درگیری لفظی با مسئول بند چهار به سلول انفرادی منتقل شده و دست به اعتصاب غذا زده است. از زمان انتقال و اعتصاب، اطلاعی از وضعیت این زندانی در دست نیست. آقای قاضیانی در سال ۹۲ بازداشت و به اتهام جاسوسی به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه هفته گذشته، ۱ اردیبهشت‌ماه ۹۸، امیر قاضیانی، زندانی امنیتی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به سلول انفرادی منتقل شده و دست به اعتصاب غذا زده است.

انتقال این زندانی در پی درگیری لفظی با ولی علی محمدی، مسئول بند ۴ و به دستور وی صورت گرفته است. گفته می شود این درگیری لفظی به دلیل توهین ولی علی محمدی به عقاید مذهبی آقای قاضیانی صورت گرفته است.

از وضعیت آقای قاضیانی پس از انتقال به سلول انفرادی و اعلام اعتصاب غذا اطلاعی در دست نیست.

امیر قاضیانی اخیرا از سالن ۱۰ بند ۴ که محل نگهداری زندانیان سیاسی است به فرعی همین سالن، که محل نگهداری جمعی از زندانیان سنی مذهب است منتقل شده است.

لازم به ذکر است این زندانی در سال ۹۲ بازداشت و به اتهام جاسوسی به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.

آقای قاضیانی در مردادماه سال گذشته نیز به دلیل اعتراض به شرایط بد نگهداری زندانیان، به همراه چند زندانی سیاسی دیگر به دفتر حفاظت اطلاعات زندان رجایی شهر احضار و مورد بازجویی قرار گرفته و به تخریب اموال عمومی زندان متهم شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.