نماینده مجلس: اجازه دهید تجمعات مسالمت‌آمیز برگزار شود، بر اساس قانون اساسی، تشکیل اجتماعات و راه‌پیمایی‌ها آزاد است

یکشنبه, 15ام اردیبهشت, 1398
اندازه قلم متن

تعدادی از دانشجویان و فعالان کارگری به مناسب روز جهانی کارگر مقابل مجلس تجمع کردند، اما نیرو‌های نظامی و امنیتی با این تجمع برخورد کرد و بر اساس گزارش‌های میدانی، تعدادی هم بازداشت شدند.

غلامرضا حیدری، نماینده تهران درباره برخورد با تجمع کارگری به ایرناپلاس می‎گوید: بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی، تشکیل اجتماعات و راه‌پیمایی‌ها، بدون حمل سلاح به‌شرط آن‌که مخل به مبانی اسلام نباشد، آزاد است.

این نماینده تهران تأکید می‎کند: معمولاً تجمعات کارگری از طرف سندیکای کارگران و تشکیلات کارگری اتفاق می‎افتد و این‌طور نیست که ما ندانیم چه کسانی تجمع کرده‎اند. من امیدوارم دستگاه‎های مسئول سیاسی و امنیتی کشور، همکاری کنند تا تجمعات مسالمت‎آمیز برگزار شود، زیرا برگزاری این تجمعات و دادن حق اعتراض، به نفع جمهوری اسلامی است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا با تجمع مخالفان تصویب اف‎ای‎تی‎اف مقابل مجلس برخورد نشد، اما با این تجمع کارگری برخورد شده ‎است، تصریح می‎کند: این دوگانگی در کشور تبدیل به یک تناقض شده ‎است و در شأن دست‌اندرکاران اداره این امور نیست. این برخورد‌ها با گروه‎های مختلف موجب سوءتفاهم می‎شود و تداوم این باعث بدبینی می‎شود که مردم فکر کنند کشور مال عده‎ای خاص است، در حالی که بر اساس قانون اساسی، ایران متعلق به همه ایرانیان است و همه حقوق برابری دارند.

از: پیک ایران


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.