تداوم کارشکنی مسئولین زندان اوین در اعزام محمد حبیبی به بیمارستان

دوشنبه, 16ام اردیبهشت, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان، با وجود دستور پزشک مبنی بر اعزام به بیمارستان و انجام آزمایشات در ارتباط با مشکلات کلیوی، با کارشکنی مسئولین زندان از رسیدگی پزشکی محروم مانده است. علیرغم گذشت بیش از ۸ ماه از انتقال آقای حبیبی به زندان اوین، پرونده پزشکی وی کماکان از زندان تهران بزرگ به این زندان منتقل نشده است. آقای حبیبی پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۱۰ سال و نیم حبس و شلاق محکوم شده و با تائید عینی این حکم در دادگاه تجدید نظر، ۷ سال و شش ماه از این حبس قابلیت اجرایی پیدا کرده است. گفته می‌شود مراحل ارسال درخواست اعاده دادرسی وی به دیوان عالی کشور توسط وکیل مدافع آقای حبیبی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد حبیبی، معلم زندانی و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران علیرغم دستور پزشک مبنی بر انجام آزمایشات در ارتباط با مشکلات کلیوی از اعزام به بیمارستان و رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

یک منبع مطلع از وضعیت آقای حبیبی در گفتگو با گزارشگر هرانا از تداوم کارشکنی مسئولان زندان جهت اعزام وی به بیمارستان خبر داده و همچنین گفته است که درخواست اعاده دادرسی آقای حبیبی بزودی توسط وکیل ایشان به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.

مخالفت با اعزام محمد حبیبی به بیمارستان در حالی صورت می‌گیرد که در مردادماه سال گذشته پزشک بیمارستان امام خمینی دستور اعزام وی را به مراکز درمانی جهت انجام آزمایشات تشخیصی درباره کلیه داده بود؛ با این حال تا به امروز اقدامی از سوی مسئولین صورت نگرفته است.

محمد حبیبی در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۷ در جریان تجمع اعتراضی معلمان که در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان تشکیل شده بود به همراه تعدادی دیگر از فعالین صنفی و شرکت کنندگان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

علیرغم آزادی همه بازداشت شدگان، محمد حبیبی در بازداشت ماند و به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

در مردادماه سال گذشته پرونده او برای رسیدگی در اختیار شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی احمدزاده قرار گرفت و دادگاه او را به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی به ۷ سال و نیم حبس و به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱۸ ماه حبس و به اتهام اخلال در نظم عمومی به ۱۸ ماه حبس و همچنین ۷۴ ضربه شلاق و ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور به عنوان مجازات تکمیلی محکوم کرد.

هرانا پیشتر در گزارشی از انتقال محمد حبیبی از زندان تهران بزرگ به زندان اوین خبر داده بود. این انتقال در حالی صورت گرفته است که وی به دلیل وخامت وضعیت عمومی در تاریخ پنجم شهریورماه ۹۷ به بیمارستان منتقل شده بود و انتظار می‌رفت مقامات قضایی به دلیل عدم رسیدگی پزشکی کافی با مرخصی درمانی وی موافقت کنند. علیرغم گذشت بیش از ۸ ماه از انتقال آقای حبیبی به زندان اوین، پرونده پزشکی وی کماکان از زندان تهران بزرگ به این زندان منتقل نشده است.

جلسه دادگاه تجدید نظر محمد حبیبی در تاریخ دوم آبان ماه ۹۷ در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر برگزار شد و این دادگاه در دی ماه سال ۹۷ رای دادگاه بدوی را عینا تائید کرد. با توجه به ادغام احکام، ۷ سال و نیم از حبس وی قابلیت اجرایی دارد.

کانون صنفی معلمان تهران پس از تائید این حکم طی بیانیه‌ای ضمن اعتراض شدید خود نسبت به حکم صادره برای محمد حبیبی فعال صنفی معلمان محبوس در زندان اوین و اتهامات وارده به وی، خواستار تشکیل دادگاه‌هایی عادلانه، علنی و با حضور هیأت منصفه، برای رسیدگی به اتهامات کلیه‌ی کنشگران صنفی شد.

محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان محبوس در زندان اوین، طی نامه ای که متن کامل آن پیشتر منتشر شده است با اشاره به تایید حکم خود در دادگاه تجدیدنظر، این حکم را ناعادلانه دانسته و گفته بود که “تأیید کامل حکم بدوی بدون هیچ تغییری در دادگاه تجدیدنظر، بار دیگر این سوال را در ذهنم پیش می‌آورد که سرنوشت پرونده‌های سیاسی در جای دیگری خارج از نهادهای قضایی تعیین می‌شود”.

این فعال صنفی و عضو هیئت مدیره کانون معلمان استان تهران هم اکنون در بند ۴ زندان اوین بسر می‌برد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.