۶۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی بدون کلاس درس مانده‌اند/ نواخته شدن زنگ خطر در ۶۱ مدرسه اندیکا

دوشنبه, 16ام اردیبهشت, 1398
اندازه قلم متن
60 هزار دانش‌آموز خوزستانی بدون کلاس درس مانده‌اند/ نواخته شدن زنگ خطر در 61 مدرسه اندیکا

مدیرکل روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان از بدون کلاس درس ماندن ۶۰ هزار دانش آموز خوزستانی بر اثر سیل اخیر خبر داد.

بابک نوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: در پی جاری شدن سیل در استان خوزستان تاکنون ۱۲۰ مدرسه با ظرفیت ۴۰۶ کلاس درس دچار خسارت های عمده ای شده اند.

وی به اعتبار مورد نیاز جهت ساخت و ترمیم این مدارس اشاره کرد و افزود: اعتبار مورد نیاز برای بازسازی ۴۰۶ کلاس، ۸۹۰ هزار و ۶۳۵ میلیون ریال و اعتبار مورد نیاز خرید تجهیزات ۱۳۱ هزار و ۴۹۴ هزار میلیون ریال است و جمع بندی کلی آن رقمی حدود ۱۱۲ میلیارد تومان را بالغ می شود.

نوری‌زاده ادامه داد: تجهیزات مورد نیاز مدارس سیل زده خوزستان شامل کولر، میز و نیمکت، کامپیوتر، وسائل آزمایشگاه، میز مدیر، صندلی گردان، میز معلم، فایل چهار کشویی، کمد بایگانی، وایت‌بورد، فرش سجاده‌ای، وسایل ورزشی، کیت آموزشی بوده و خود مدارس نیز که دچار خسارت شده اند مانند ساختمان و کلاس‌ها، سرویس بهداشتی، نمازخانه، آزمایشگاه و همچنین خانه‌های سرایداری نیاز به ترمیم و بازسازی دارند.

مدیرکل روابط عمومی آموزش و پرورش استان خوزستان اضافه کرد: تعداد ۲۰۷ معلم در سطح استان خانه‌های‌شان در سیل اخیر آسیب دیده است.

سیل

 نوری زاده ادامه داد: ۵۹ هزار دانش‌آموز به دلیل سیل فاقد کلاس‌ درس هستند که دولت باید اعتبارات ویژه‌ای از طریق کمیته‌های ستاد بحران در جهت ساخت این مدارس در نظر بگیرد.

وی به تخریب مدارس شهرستان اندیکا در بارندگی‌های سیلابی فروردین ماه اشاره کرد و گفت: در ۶۱ مدرسه شهرستان اندیکا زنگ خطر به صدا درآمده که به دلیل بارندگی‌های شدید پایه های ساختمان آسیب دیده و هر لحظه امکان تخریب این مدارس وجود دارد. این مناطق به دلیل شیب زیاد زمین دچار خسارت های سنگینی شده اند.

نوری‌زاده گفت: مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان برای ساخت این مدارس تاکید بسیاری کرده‌اند. سیل در مناطقی مانند مسجد سلیمان و لالی مانند سیل شیراز که سیلاب به دلیبل شیب زمین شدت زیادی داشت، عمل می کند و قدرت تخریب بالایی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با وجود گذشت بیش از یک ماه از حادثه سیل در مناطق مختلف استان خوزستان، همچنان مدارس شهرستان‌های بخش هایی از شوش، شابوور ، شادگان، سوسنگرد و … درگیر آبگرفتگی هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.