محمدتقی فلاحی، دبیر کل کانون صنفی معلمان تهران آزاد شد

پنجشنبه, 19ام اردیبهشت, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – محمدتقی فلاحی، دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران پس از ۶ روز از زندان تهران بزرگ آزاد شد. وی روز پنجشنبه همزمان با روز معلم و در جریان تجمع اعتراضی فرهنگیان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۸، محمدتقی فلاحی، دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۸، محمدتقی فلاحی همزمان با رسول بداقی دیگر عضو این کانون توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. رسول بداقی نیز روز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه با تودیع قرار از این زندان آزاد شده بود.

لازم به یادآوری است در ساعات اولیه صبح روز پنجشنبه، همزمان با روز معلم، تجمع اعتراضی معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته در ادارات آموزش و پرورش در شهرهای مختلف کشور شکل گرفت. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران پیشتر با انتشار بیانیه‌ای از معلمان و فرهنگیان کشور خواسته بود در راستای پیگیری مطالبات صنفی و آموزشی و در اعتراض به عدم توجه مسئولان به مطالبات بر حق فرهنگیان دست به تجمع اعتراضی بزنند.

این تجمعات در برخی موارد با بازداشت تعدادی از شرکت کنندگان و فعالان صنفی از جمله محمد تقی فلاحی و رسول بداقی همراه بوده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.