زندان رجایی شهر کرج؛ بی خبری از سرنوشت دو زندانی سنی مذهب در پی اعتصاب

یکشنبه, 22ام اردیبهشت, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – دو تن از زندانیان سنی مذهب تبعیدی در زندان رجایی شهر کرج که از ۴ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده بودند روز جاری به مکان نامعلومی منتقل شدند. این زندانیان مدعی هستند که از ۱۵ ماه پیش بصورت بلاتکلیف به سر می برند و خواستار تعیین تکلیف حقوقی پرونده خود شده اند. بی خبری از محل انتقال و سرنوشت نامشخص این دو زندانی در کنار اعتصاب آنان باعث افزایش نگرانی خانواده آنان شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۹۸، جبار قادری و مختار مروتی (باباخانی)، دو تن از زندانیان اهل سنت محبوس در زندان رجایی شهر کرج در چهارمین روز اعتصاب خود به مکان نامعلومی منتقل شدند.

مسئولین زندان تلویحا از انتقال آنان به مراکز درمانی خبر داده اند با این حال به دلیل عدم تماس زندانیان با خانواده ها محل انتقال و شرایط فعلی این دو زندانی قابل تائید نیست.

بنابر گزارشات دریافتی، اعتصاب این دو زندانی اقدام اعتراضی در واکنش به بلاتکلیفی ۱۵ ماهه این زندانیان و عدم رسیدگی به وضعیت پرونده شان بوده است.

این دو زندانی به همراه تعدادی دیگر از زندانیان سنی مذهب زمستان سال گذشته پس از ماه ها بلاتکلیفی از زندان کرمانشاه به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده بودند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.