تداوم بازداشت یاسر امینی آذر، فعال صنفی معلمان در اداره اطلاعات ارومیه

چهارشنبه, 25ام اردیبهشت, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – یاسر امینی آذر، معلم و فعال صنفی معلمان شهرستان مهاباد، که روز سه شنبه ۱۷ اردیبهشت هنگام خروج از مدرسه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده است. علیرغم پیگیری مکرر خانواده آقای امینی آذر، پاسخ روشنی از سوی این نهاد امنیتی در خصوص دلایل بازداشت و شرایط وی به بهانه “روند تحقیقات” داده نشده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۸، یاسر امینی آذر، فعال صنفی معلمان شهرستان مهاباد به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای امینی آذر به گزارشگر هرانا گفت: “به خانواده این فعال صنفی گفته شده است که بازجویی وی در این اداره همچنان ادامه دارد و علیرغم اینکه پاسخ روشنی در ارتباط با دلایل بازداشت وی داده نشده است به صورت ضمنی به مرتبط بودن این بازداشت به تحصن معلمان در اسفندماه ۹۷ اشاره شده است”.

روز سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، یاسر امینی آذر، دبیر ریاضی و فعال صنفی معلمان در حین خروج از مدرسه توسط نیروهای امنیتی شهر مهاباد بازداشت شد.

لازم به یادآوری است که شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان طی بیانیه ای به تاریخ ۶ اسفندماه ۱۳۹۷ معلمان سراسر کشور را به انجام تحصن و خودداری از حضور در کلاس های درس در روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ اسفندماه دعوت کرده بود. این شورا اعلام کرده بود “در صورت عدم تحقق خواسته های به حق فرهنگیان، برنامه های اعتراضی بعدی خود را نیز اعلام خواهد کرد. بدیهی است اقدامات موثر و ملموس مسئولان در جهت رفع مشکلات عدیده فرهنگیان، در برنامه های آینده شورای هماهنگی مد نظر قرار خواهد گرفت”. پیش از آن نیز به دنبال فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، طی روزهای ۲۲ و ۲۳ مهرماه ۹۷ معلمان بسیاری از استان‌های کشور دست به تحصن زدند و از حضور در کلاس‌های درس خودداری کردند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.