امارات: رفتار ایران وضعیت را به اینجا کشانده است

پنجشنبه, 26ام اردیبهشت, 1398
اندازه قلم متن

وزیر خارجه امارات جمهوری اسلامی را متهم کرد که با رفتار خود وضعیت دشواری در منطقه خلیج فارس ایجاد کرده است. او به حوثی‌های یمن هشدار داد، در صورت حمله به غیرنظامیان باید در انتظار “تلافی سخت” نیروهای ائتلاف عربی باشند.

    
VAE Außenminister Anwar Gargash (Reuters/A. Hadi Ramahi)

انور قرقاش، وزیر خارجه امارات متحده عربی با اشاره به حملات پهپادی حوثی‌های یمن به خطوط نفتی عربستان سعودی اظهار داشت: «اگر شاهد آن باشیم که حوثی‌ها شهروندان غیرنظامی را در عربستان سعودی مورد حمله قرار می‌دهند، آنگاه تلافی خواهیم و تلافی سختی هم خواهیم کرد.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، قرقاش که در برابر خبرنگاران در دبی سخن می‌گفت، افزود که با این حال امارات متحده معتقد است که توافق سازمان ملل در مورد بندر حدیده بهترین گزینه برای یافتن یک راه حل سیاسی و برون‌رفت از این جنگ چندین ساله است.

نگران رفتار جمهوری اسلامی پس از حملات فجیره هستیم

وزیر خارجه امارات متحده عربی در رابطه با حملات خرابکارانه به نفتکش‌های عربستان سعودی در بندر فجیره این کشور خواستار خویشتنداری در “وضعیت دشواری” شد که عامل آن را رفتار ایران در منطقه دانست.

انور قرقاش در دبی در برابر خبرنگاران تأکید کرد: «ما عمیقا به تنش‌زدایی، صلح و ثبات متعهد هستیم.» او افزود نمی‌خواهد گمانه‌زنی کند که چه کسی پشت این عملیات خرابکارانه بوده است.

این عملیات خرابکارانه شامل انفجارهایی علیه چهار کشتی‌نفتکش بندر فجیره در نزدیکی امارات بوده که روز یکشنبه ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) رخ داده است.

قرقاش گفت چندین کشور در روند تحقیقات در رابطه با این خرابکاری‌ها شرکت دارند و تا چند روز دیگر این تحقیقات به اتمام خواهد رسید.

وزیر خارجه امارات با ابراز نگرانی و با اشاره به موشک‌های ایران و سیاست جمهوری اسلامی در منطقه افزود: «ما بر حفظ احتیاط و توان داوری خوب تأکید داریم. کسی را مقصر اعلام کردن ساده است، اما با وضعیتی دشوار و با مسائلی سنگین از جمله رفتارهای ایران روبرو هستیم.»

با این حال وزیر خارجه امارات “رفتار ایران” را عامل تنش‌ها در منطقه خلیج فارس دانست و گفت: «این رفتار ایران بوده که به چنین وضعیت دشواری انجامیده است.»

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.