سیل در خوزستان؛ دو تن از بازداشت شدگان آزاد شدند/ بازداشت یک شهروند دیگر در اهواز

پنجشنبه, 26ام اردیبهشت, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – دو تن از شهروندان عرب به نام‌های محسن زویدات و فواد بدوی که اواخر فروردین ماه سال جاری در جریان کمک رسانی به سیل زدگان استان خوزستان در شهر ملاشیه بازداشت شده بودند، روز جاری از زندان شیبان اهواز آزاد شدند. همزمان با آزادی این افراد، میلاد بحری عکاس خوزستانی نیز توسط نیروهای امنیتی در اهواز بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۹۸، محسن زویدات و فواد بدوی دو تن از بازداشت‌شدگان کمیته‌های مردمی امدادرسانی به سیل‌زدگان خوزستان با قرار کفالت از زندان شیبان اهواز آزاد شدند.

لازم به یادآوری است که این افراد به همراه تعدادی دیگر از شهروندان عرب در تاریخ ۲۵ فروردین‌ماه سال جاری در جریان امدادرسانی به سیل‌زدگان استان خوزستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

همچنین همزمان با آزادی این افراد یک عکاس اهل شادگان به نام میلاد بحری، ۲۹ ساله نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

این شهروند عکاس و خبرنگار در زمینه پوشش خبری مناطق سیل زده خوزستان فعالیت داشته است؛ با این حال از دلایل بازداشت و محل نگهداری وی اطلاع دقیقی در دست نیست.

گفتنی است روز گذشته نیز دو تن دیگر از بازداشت شدگان به نام‌های علی موسوی و مهدی شریفی با تودیع قرار کفالت از زندان شیبان اهواز آزاد شده بودند.

هرانا پیشتر طی گزارشی هویت ده‌ها تن از بازداشت شدگان کمیته‎‌های مردمی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان را احراز کرده بود.

وقوع سیل در ایران در فروردین‌ماه سال جاری ابعاد گسترده‌ای به خود گرفت و در بسیاری از استان‌های کشور از جمله استان خوزستان خسارات جانی و مالی بسیاری بجا گذاشت.

سیل در نقاط مختلف ایران از ۲۶ اسفندماه آغاز شد و تا اواخر فروردین‌ماه در برخی مناطق ادامه یافت. در پی این سیل صدها نفر مجروح و ده‌ها تن جان باختند. عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران خسارت سیل اخیر در ایران را بین ۳۰ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود. او گفته ۲۵ استان و بیش از چهار هزار و ۴۰۰ روستا در کشور درگیر سیل شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.