گزارشی از وضعیت جبار قادری در دوازدهمین روز اعتصاب غذا

یکشنبه, 29ام اردیبهشت, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – جبار قادری، زندانی سنی مذهب تبعیدی در زندان رجایی شهر کرج، در دوازدهمین روز اعتصاب غذای خود در سلول انفرادی این زندان به سر می برد. این زندانی در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه در اعتراض به بلاتکلیفی ۱۵ ماهه خود و عدم رسیدگی به پرونده اش دست به اعتصاب غذا زده بود. انتقال وی به سلول انفرادی در حالی صورت گرفته است که مسئولین زندان پیشتر و تلویحا از انتقال او به مراکز درمانی خبر داده بود. بی خبری از وضعیت و سرنوشت نامشخص این زندانی در کنار تداوم اعتصاب وی باعث افزایش نگرانی خانواده او شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جبار قادری، زندانی سنی مذهب تبعیدی در زندان رجایی شهر کرج دوازدهین روز اعتصاب غذای خود را در سلول‌های انفرادی این زندان سپری می کند.

علیرغم پیگیری خانواده این زندانی تاکنون موفق به دیدار وی نشده اند، این موضوع در کنار تداوم اعتصاب غذا باعث افزایش نگرانی از وضعیت آقای قادری شده است.

این زندانی به همراه یک زندانی دیگر به نام مختار باباخانی در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه در اعتراض به بلاتکلیفی طولانی مدت و عدم رسیدگی به پرونده خود دست به اعتصاب غذا زده بودند.

در روز چهارم اعتصاب غذا این دو زندانی توسط مسئولین زندان به مکان نامعلومی منتقل شدند و در پیگیری خانواده این زندانیان به صورت تلویحی به آنها گفته شده بود که به مراکز درمانی منتقل شده اند.

برخلاف جبار قادری، از وضعیت مختار باباجانی تا زمان تنظیم این گزارش اطلاع جدیدی به دست نیامده است.

این دو زندانی به همراه تعدادی دیگر از زندانیان سنی مذهب زمستان سال گذشته پس از ماه ها بلاتکلیفی از زندان کرمانشاه به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده بودند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.