ف. م. سخن: آقای جمهوری اسلامی! تاکتیک «فریبِ عقلانیت» این بار کارساز نیست

سه شنبه, 31ام اردیبهشت, 1398
اندازه قلم متن

E247F05C-BB9A-49E1-A690-587809E5B97C.jpeg

از تاکتیک ها و درست تر بگوییم از «زرنگ بازی»های جمهوری اسلامی برای منحرف کردن افکار سیاستمداران کشورهای دیگر بخصوص سیاستمداران کشورهای درگیر با جمهوری اسلامی، یکی هم تاکتیک «فریبِ عقلانیت» است.

جمهوری اسلامی، هنگام افزایش بحران و بالا گرفتن درگیری های منطقه ای، دست به عملیاتی می زند که اصولا کشوری دارای عقل سلیم چنین کاری نمی کند.

این امر باعث می شود تا جهان متکی به عقلانیت، انجام چنین کاری از سوی ج.ا. را بعید بداند.

در روزهای اخیر که تهدیدهای میان امریکا و ج.ا. بالا گرفت، عقل سلیم حکم نمی کرد که ج.ا. دست به عملیات منفجر کردن ۴ کشتی در بندر فجیره بزند. نتیجتا در محافل سیاسی جهان این تردید به وجود آمد که شاید ج.ا. در این موقعیت بحرانی دست به چنین کاری نزده باشد.

سپاه پاسداران ج.ا. هم که عامل چنین خرابکاری یی می توانست باشد هرگز مستقیما چنین عملیاتی را تکذیب یا تایید نکرد و تکذیب این واقعه، توسط عوامل سیاسی حکومت اسلامی صورت گرفت.

دیروز بعد از شلیک راکت کاتیوشا به طرف سفارت امریکا در بغداد، مجددا گمانه زنی ها در باره ی عامل شلیک راکت به بحث روز تبدیل شد.

امروز در یک سایت امریکایی این نظر منتشر شد که:
«راکت شلیک شده به سفارت امریکا حامل نشانه های ایران است».

شامورتی بازی های جمهوری اسلامی، بر خلاف گذشته این بار اثری نخواهد داشت. امروز درگیری ج.ا. با امریکا دیگر از مرحله ی سیاسی گذشته و وارد مرحله ی آماده سازی افکار عمومی برای وقوع درگیری نظامی شده است.

در این مرحله، سیاست بازی و دوز و کلک سوار کردن دیپلماتیک اثری در خنثی کردن دروغ ها ندارد. اگر اراده ی امریکا بر این قرار گرفته باشد که با ج.ا. بجنگد اتفاقا وقوع چنین حوادث «مشکوکی» موجب دادن بهانه به دست او خواهد شد، چه ج.ا. در این حوادث دخیل باشد، چه نباشد.

امکان دیگری نیز وجود دارد و آن این است که تندروهای حاکم بر ایران و بخصوص نظامیان تندرو، عمدا بخواهند آتش جنگ با امریکا را بر افروزند تا زمینه های جنگ مستقیم و رو در رو با شیطان بزرگ فراهم آید و این جنگ به ظهور حضرت و پیروزی نهایی اسلام بینجامد.

خواب خوشی که تعبیرش شکستی بغایت سخت از جهان واقعی خواهد بود.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.