بلاتکلیفی ۴۰۰ روزه‌ی امام جمعه‌ی راسک به همراه پیروانش

سه شنبه, 31ام اردیبهشت, 1392
اندازه قلم متن

molavi-naghshbandi

با گذشت ۴۰۰ روز از بازداشت مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه‌ی راسک، مولوی عبدالغفار نقشبندی فرزندش و ۹ تن از پیروان دیگر وی، ایشان کماکان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی رغم گذشت ۴۰۰ روز از بازداشت بازده شهروند اهل سنت به نام‌های فتحی محمد نقش بندی، عبدالغفار نقشبندی، ملک محمد آبادیان، هادی آبادیان، عبدالله آبادیان، گل محمد پلیده‌ای، جابر آبادیان، فواد آبادیان، نظام الدین ملازاده، فقیر محمد رئیسی، حمید ملازاده در منطقه‌ی سرباز، که به دنبال ترور مولوی مصطفی جنگی زهی، از روحانیان سنی منطقه که در دی ماه سال ۹۰ بازداشت شده بودند؛ این افراد کماکان در بلاتکلیفی بسر می بردند.

مسئولان مدعی شده‌اند که این ۱۱ نفر در ترور مولوی مصطفی جنگی زهی، که از روحانیون وابسته به دولت است، نقش داشته‌اند.

چندی پیش دادگاه علنی این زندانیان در حالی برگذار شد که پیش از این اعترافات تلویزیونی آنها از شبکه استانی هامون پخش شده بود و بازداشت شدگان در صحن دادگاه با رد گفته های تلویزیونی، اعترافات را تحت شکنجه شدید خوانده و به نداشتن حق وکیل مدافع در دادگاه اعتراض کردند.

شایان ذکر است که خانواده‌های این زندانیان از وضعیت نامناسب روحی و جسمی آن‌ها اظهار نگرانی کرده‌اند.

گفتنی ست که دو نهاد اهل سنت به نام‌های “دفتر مطالبات و پیگیری حقوق اهل سنت” و “مرکز مطالعات استراتیژیک اندیشه و گفتگو” با صدور بیانیه‌های مجزا از افزایش فشار بر اهل سنت خبر داده و از جامعه‌ی جهانی و سازمان‌های حقوق بشری خواسته‌اند تا در روند ناعادلانه‌ی پرونده این زندانیان دخالت کنند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.