دوختن لب و اعتصاب غذای زندانی محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر کرج

سه شنبه, 31ام اردیبهشت, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – عباس طاهری، زندانی ۲۴ ساله محکوم به اعدام محبوس در زندان رجایی شهر کرج از روز شنبه با دوختن لب هایش اقدام به اعتصاب غذا کرده است. این اقدام اعتراضی به دلیل رفتار نامناسب رئیس اندرزگاه و ضرب و شتم این زندانی توسط او صورت گرفته و خواسته وی انتقال به اندرزگاهی دیگر است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عباس طاهری، زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج با دوختن لب‌هایش دست به اعتصاب غذا زده است.

این اقدام اعتراضی آقای طاهری به دلیل رفتار نامناسب سعید احمدی، رئیس اندرزگاه ۳ و ضرب و شتم و فحاشی توسط وی صورت گرفته است.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “آقای طاهری به دلیل رفتار بد رئیس اندرزگاه از مدتها قبل و مکررا از مسئولین زندان خواسته بود با انتقال وی به اندرزگاه دیگر موافقت کنند؛ با این حال همواره با بی توجهی مسئولین مواجه شده است. در حالی که آقای طاهری از ۳ روز قبل لبهایش را دوخته و دست به اعتصاب غذا زده کماکان توجهی به وضعیت او نمی‌شود و سعید احمدی، رئیس اندرزگاه به او گفته فقط در صورتی منتقل خواهی شد که خودکشی کنی”.

“عباس طاهری” فرزند غلامرضا، متولد ۱۳۷۴، اهل اسلامشهر که به اتهام “قتل” به اعدام محکوم شده از حدود ۶ سال قبل در حال تحمل حبس است. حکم اعدام این زندانی پیشتر توسط شعبه ۷۱ دیوان عالی کشور قطعی شده است.

آقای طاهری پیشتر نیز بارها بعنوان زندانی معترض به شرایط، مورد ضرب و شتم مسئولین یا زندانیان تحریک شده قرار گرفته و چندین بار درخواست انتقال به بندی دیگر داده که با بی توجهی مسئولین زندان مواجه شده است.

وی پیشتر نیز در آبان ماه ۹۶ به دلیل اینکه مدعی بود رییس این زندان برای تسریع در اعدام او تلاش می کند و از این جهت تاکنون چندین بار مکاتبه و تماس با اولیای دم داشته است، دست به اعتصاب غذا زده بود.

بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می زنند. بسیاری از این اعتصاب ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی های بلندمدت بوده است.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.