حزب ملت ایران: گرامیداشت و درس آموزی از حماسه سوم خرداد

پنجشنبه, 2ام خرداد, 1398
اندازه قلم متن

گرامیداشت و درس آموزی از حماسه سوم خرداد

هم میهنان؛

ایرانیان به گواه تاریخ در نگاهبانی از ملت و میهن ورجاوند و دیرپای خود با وجود نابسامانی ها و ناستودگی ها بیدارند و علی رغم ایستادگی در برابر یکه تازی انحصارگران حاکم نه تنها در حماسه سوم خرداد که همه گاه آماده دفاع از استقلال، آزادی و حقوق ملی خود بر پایه آرمان های ملت  گرایانه ایرانی قامت افراشته اند.

هم میهنان؛

هرگز یورش بیگانگان به این سرزمین، در گذر زمان بی پاسخ نمانده است. آن گاه که میهن ما از هر سوی مورد هجوم واقع می شد و استقلال و شرف و هستی ملی ما در خطر قرار می گرفت، همه ی تیره ها و اقوام باشنده، در سراسر ایران زمین، دست در دست یکدیگر، به دور از هرگونه اختلاف، به دفاع بر می خاستند تا حیات ملی آسیب نبیند و سامان تمامیت آن از هم نگسلد.

هم میهنان؛

حماسه هایی که سلاح داران ایران در جریان جنگ سرنوشت ساز پدید آوردند، بدون شک در تاریخ جنگ های جهان، بی مانند است و پرچم هایی که بر فراز شهیدان کشور ما برافراشته است، بیان کننده این واقعیت است؛ اگر چه آثار جنگ خانمانسوز، سال ها بر پیکر ملت و میهن ما خواهد ماند، اما دفاع همه جانبه ی ملت، یکبار دیگر ثابت کرد ایرانیان در مقابله با بیگانگان متجاوز در هر شرایطی از استقلال، هستی و حفظ تمامیت ارضی خود دفاع خواهند کرد.

درود بر همه شهیدان راه سرافرازی ایران و تمامی تن آسیب دیدگان میهن به ویژه در سوم خرداد ماه ۱۳۶۱ که از روزهای سرنوشت ساز بود که پهلوانان میهن این هم تباران آرش کمانگیر و کاوه آهنگر و… در تاریخ ایران به ثبت رساندند که تا دنیا برجاست نشانه ی عشق به میهن در جای جای ایران چونان خورشیدی فرا راه کوشندگان راه استقلال و آزادی ایران خواهند درخشید و زندگی سرافراز را برای مردم این مرز و بوم فراهم خواهند ساخت اگر چه در این راه موانع بسیار باشد.

حزب ملت ایران؛ بارها هشدار داده است که ایران در برهه ی تاریخی حساس و خطرناکی قرار دارد که زاییده ی سیاست های منطقه ای کاربدستان جمهوری اسلامی است که منجر به تحمیل هزینه های فراوان به ملت شده است و استقلال و تمامیت ارضی را در معرض خطر قرار داده است و ادامه این رفتار ضد ملی از یک سو بدون توجه به وضعیت ویژه حاکم بر منطقه و جهان و ایجاد فضای بسته سیاسی و اختناق و خاموش کردن هر ندای آزادیخواهانه از دیگر سوی منجر به ناامنی و بی ثباتی و فرار مغزها، بروز ناهنجاری ها و رشد فساد روز افزون در جامعه شده و در نتیجه استقلال و منافع ملی بیش از پیش در خطر قرار گرفته است.

 از این رو یک بار دیگر اعلام می دارد: ملت صلح دوست ایران را، به کژراهه نکشانید. راه برون رفت از بن بست های همه جانبه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیش رو در گرو پایان دادن به شیوه های قیم مآبانه، تمامیت خواهانه، تصمیم سازان حاکمیت است. به ویژه اکنون که بزرگ استعمارگر امروز جهان، با همکاری آشکار و پنهان دیگر هم پالگی های گوش به فرمانش که در لباس “رفیق دزد و شریک قافله” به ایفای نقش سرگرم اند، به خود اجازه تجاوزهایی که مغایر با تمامی قوانین مصوبه سازمان ملل است داده اند و جامعه جهانی را به میدان زورگویان و قداره بندان تبدیل کرده اند. تنها راه مقابله با آن ها در باز پس دادن حقوق ملت به ملت است، تا زورگویان نپندارند در همبستگی ملی و یگانگی ملت ایجاد شکاف شده است.

هم میهنان؛

حزب ملت ایران؛ بر این باور است که استعمارگران “ایران” را تخته سیاه مشق سیاست های استعماری خود نه پندارند که هر روز نقشی بر آن بکشند و روز بعد آن را پاک کنند. ایران صفحه شطرنج بازی نیست که به میل خودشان مهره ای را جلو آورده و مهره ای را عقب ببرند.

ما بر این باوریم ایران کشوری است که محل سکونت یک ملت بزرگ است، ملتی که دارای سوابق تاریخی پر بار فرهنگی است و می خواهد خود او حاکم بر مقدراتش باشد و سرنوشتش را خود تعیین کند. به دیگر سخن، سرنوشت ایران باید در ایران به وسیله فرزندان راستین منتخب ملت تعیین شود نه در لندن، مسکو یا واشنگتن. چنین امری، آن گاه جامه عمل به خود می پوشد که ملت از آزادی کامل برخوردار باشد.

حزب ملت ایران؛ سوم خرداد سالروز حماسه آفرینی فرزندان دلیرمان در آزادسازی خرمشهر و در دفاع از میهن در رویارویی با بعثیان جنایت پیشه عراق را گرامی می دارد و بر تمامی حماسه آفرینان و ملت بزرگ ایران، شادباش می گوید.

حزب ملت ایران

تهران- سوم خرداد ۱۳۹۸ خورشیدی

 

آزادی ملت و رفع تبعیض پایندان همبستگی ملی است

پر توان باد بازوان نگهبانان مرزهای ایران

درود بر شهیدان و جانبازان دفاع میهنی

رهایی زندانیان عقیدتی، سیاسی و مدنی یک خواست همگانی است


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.