تداوم محرومیت‌های درمانی؛ گزارشی از آخرین وضعیت آرش صادقی در زندان رجایی شهر کرج

جمعه, 3ام خرداد, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – آرش صادقی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج علیرغم گذشت بیش از ۸ ماه از عمل جراحی دست وی که جهت خارج کردن تومور سرطانی صورت گرفته بود، به دلیل کارشکنی مسئولین زندان از اعزام به بیمارستان، انجام شیمی درمانی و ادامه روند درمان محروم مانده است. این زندانی علاوه بر عفونت شدید ناحیه جراحی شده، تورم و کبودی و آسیب دیدگی عصب های حسی دست راست، به دلیل اثرات اعتصاب غذای طولانی از ماه‌ها قبل نیز دچار مشکلات گوارشی نیز شده است. تورم و آسیب دیدگی عصب های حسی به دلیل مصرف بی رویه آنتی بیوتیک و عدم درمان موثر رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرش صادقی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج با وجود گذشت بیش از ۸ ماه از عمل جراحی و عفونت محل جراحی همچنان از اعزام به بیمارستان و درمان صحیح محروم مانده است.

یک منبع نزدیک به آرش صادقی به گزارشگر هرانا گفت: “از زمان جراحی دست آقای صادقی دچار مشکلات حرکتی است و علاوه بر آسیب دیدگی عصب‌های دست و لمس بودن، دچار تورم شدید نیز شده است. این موارد به دلیل مصرف دائمی آنتی بیوتیک است که بالاجبار و به دلیل عدم درمان صحیح و صرفا برای کنترل عفونت ناحیه جراحی شده در زندان صورت گرفته است”.

وی همچنین افزود: “نامه اعزام به مراکز درمانی توسط دادستانی به زندان رجایی شهر کرج ارسال شده است و مسئولیت عدم اعزام وی به بیمارستان خارج از زندان و ادامه درمان تخصصی به عهده مسئولین زندان است. با این حال علیرغم پیگیری‌های مکرر خانواده آقای صادقی مسئولین زندان ادعا می‌کنند که نامه‌ای دریافت نکرده‌اند. این چرخه موجب توقف روند درمان و تشدید بیماری آرش صادقی شده است”.

لازم به ذکر است آرش صادقی به دلیل ابتلا به نوع بدخیم سرطان استخوان به نام کندروسارکوما در شهریورماه سال گذشته با تاخیر بسیار مورد عمل جراحی قرار گرفت و درمان وی به دلیل تعجیل تعمدی مسئولین زندان برای بازگرداندن او به زندان نیمه تمام ماند.

علیرغم عفونت محل جراحی و نیاز مبرم وی به ادامه روند درمان، مسئولین زندان از اعزام وی به بیمارستان جهت انجام شیمی درمانی جلوگیری می کنند. این زندانی هم اکنون علاوه بر عفونت ناحیه جراحی شده، تورم و کبودی و آسیب دیدگی عصب های حسی دست راست، به دلیل اثرات اعتصاب غذای طولانی از مدت‌ها قبل دچار مشکلات گوارشی نیز شده و در هضم هر نوع غذا به غیر از سوپ و غذاهای آبکی ناتوان است.

گلرخ ابراهیمی ایرایی، همسر آرش صادقی که خود نیز اخیرا از زندان اوین آزاد شده است روز چهارشنبه و پس از ملاقات با همسرش با انتشار متنی در صفحه توئیتر خود وضعیت وی را نگران کننده توصیف کرده است.

 آرش صادقی، کنشگر مدنی محبوس در زندان رجایی شهر کرج از سوی دادگاه انقلاب به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم شده است که پس از جمع شدن با حبس تعلیقی ۴ ساله پیشین او به ۱۹ سال حبس افزایش یافت. در صورت اعمال ماده ۱۳۴ (تجمیع احکام) این مدت به ۱۱ سال و ۶ ماه کاهش پیدا خواهد کرد با اینحال کماکان از اجرایی شدن این ماده در مورد آقای صادقی خبری نیست.

آقای صادقی سال ۹۶ در اعتراض به بازداشت دوباره گلرخ ایرایی – همسرش- بیش از هفتاد روز اعتصاب غذا کرده بود.

لازم به ذکر است همسر آرش صادقی، گلرخ ابراهیمی ایرایی که از آبان ماه سال ۹۵ در حال تحمل حبس بود در تاریخ ۱۹ فروردین ماه سال جاری و با پایان دوران محکومیت با تودیع قرار از بابت پرونده جدید، از زندان اوین آزاد شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.