بی خبری از وضعیت شهروندان بازداشت شده در مراسم خاکسپاری عزیز پورولی در تبریز

شنبه, 4ام خرداد, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – دیروز تعدادی از فعالین ترک (آذربایجانی) پس از مراسم خاکسپاری یکی از فعالین با سابقه این منطقه به نام “عزیز پورولی” توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شدند و تاکنون از وضعیت آنان اطلاعی در دست نیست.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته ۳ خرداد ۱۳۹۸، تعدادی از شهروندان و فعالین مدنی ترک پس از برگزاری مراسم خاکسپاری عزیز پورولی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

هویت شهروندان دستگیر شده “حبیب ساسانیان“، “مهدی دوستدار“، “ایرج شیرزاد“، “علی رادمنش” و “محمد افسری خطیب” توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “حبیب ساسانیان فعال سرشناس ترک بعدازظهر روز گذشته پس از سخنرانی در مراسم تدفین مرحوم عزیز پورولی ،توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد”.

این منبع درباره دیگر شهروندان بازداشت شده گفت: “علاوه بر حبیب ساسانیان در جریان مراسم تشییع و خاکسپاری چند نفر دیگر از فعالین بنام های مهدی دوستدار، ایرج شیرزاد، علی رادمنش و محمد افسری خطیب هم بازداشت شدند و تاکنون از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست”.

آقای عزیزالله پورولی از فعالین باسابقه منطقه آذربایجان است که به دلیل فعالیت های مدنی خود، به دفعات بازداشت، محاکمه و زندانی شده بود، وی پنج شنبه ۲ خرداد بر اثر بیماری در تبریز جان سپرد.

ترک (آذربایجانی) های ایران مانند سایر جمعیت های اتنیکی کشور در معرض تضییع نظام‌مند حقوق پایه‌ای قرار دارند، هر چند این تبعیض در مورد آنها کمتر شکل مذهبی دارد و عمدتا بر مباحث فرهنگی و هویتی استوار است.

هرانا پیشتر در گزارشی تفضیلی به بررسی برخوردهای امنیتی با فعالان ترک و افزایش فشار بر روی این شهروندان مربوط به نه ماهه اول سال ۹۷ پرداخته یود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.