مخالفت با اعزام به بیمارستان؛ وضعیت نامناسب آمنه ظاهری ساری در زندان سپیدار اهواز

یکشنبه, 5ام خرداد, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – آمنه ظاهری ساری، یکی از اعضای خانواده ای که در آبان‌ماه سال گذشته در اهواز بازداشت شده اند علیرغم وضعیت نامناسب جسمی از اعزام به بیمارستان و دریافت خدمات درمانی مناسب محروم مانده است. وی در برخی نواحی بدن دچار تورم شدید شده و به گفته پزشک بهداری زندان باید به بیمارستان منتقل شود. این در حالی است که پیشتر قرار وثیقه نیز برای وی صادر شده است. آمنه ظاهری ساری در تاریخ ۱۶ آبان‌ماه و یک روز پس از پدر و برادرش بازداشت شده و علیرغم گذشت نزدیک به ۷ ماه کماکان در بند زنان زندان سپیدار اهواز و در بلاتکلیفی به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آمنه ظاهری ساری، شهروند اهوازی بازداشتی در بند زنان زندان سپیدار اهواز علیرغم نیاز به دریافت خدمات مناسب درمانی از اعزام به بیمارستان محروم مانده است.

این شهروند ۲۰ ساله از مدتی قبل در برخی نواحی بدن دچار تورم شدید شده و به گفته پزشک درمانگاه باید سریعا به بیمارستان اعزام و تحت آزمایشات و مراقبت های پزشکی قرار گیرد. مخالفت با اعزام خانم ظاهری ساری در حالی صورت گرفته است که پیشتر قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی برای وی صادر شده است با این حال مسئولین از قبول وثیقه و آزادی موقت وی نیز خودداری کرده اند.

پدر آمنه، حطاب ظاهری ساری به همراه برادرش امین ظاهری ساری در پی احضار به شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب اهواز در تاریخ ۱۴ آبانماه ۹۷ بازداشت و به زندان شیبان اهواز منتقل شده بودند.

روز ۱۵ آبانماه سال گذشته نیز نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران اهواز به منزل آنها مراجعه کرده و آمنه ظاهری ساری، ۲۰ ساله و دانشجوی رشته حسابداری را بازداشت کردند.

در تاریخ ۲۵ اسفندماه ۹۷ فرزند دیگر این خانواده به نام علی ظاهری ساری توسط نیروهای اداره اطلاعات اهواز به دلایل نامعلوم بازداشت و به زندان شیبان منتقل شده است.

لازم به ذکر است که شعبه ۱۲ بازپرسی دادگاه انقلاب اهواز برای آزادی موقت حطاب ظاهری ساری و امین ظاهری ساری قرار وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی و برای آمنه ظاهری ساری قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی تعیین کرده است. همچنین شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز جهت آزادی موقت علی ظاهری ساری قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی صادر کرده است.

حطاب، علی؛ امین و آمنه ظاهری ساری بیشتر از شش ماه است در زندان‌های شیبان و سیپیدار در بلاتکلیفی در بازداشت به سر می‌برند و تاکنون از اتهامات مطروحه علیه آنها اطلاع دقیقی به دست نیامده است.

لازم به یادآوری است پس از حمله مسلحانه به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز تعداد پرشماری از شهروندان عرب در استان خوزستان بازداشت شدند. هرانا پیش‌تر طی پنج گزارش به ترتیب هویت ۱۰، ۱۹، ۱۷ ، ۱۳۳ و ۱۰ نفر از افرادی که پس از این جریان بازداشت شده بودند را احراز کرده است. بازداشت این چهار عضو خانواده نیز بر اساس این لیست ها پیش تر توسط هرانا اطلاع رسانی شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.