ترور و شهادت مولانا ابراهیم صفی زاده دبیر کل جبهه اهل سنت

یکشنبه, 5ام خرداد, 1398
اندازه قلم متن

سایت شبکه جهانی کلمه: مولانا ابراهیم صفی زاده نویسنده، فعال مدنی و دبیر کل جبهه اهل سنت ایران، که ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۸ در شهر هرات افغانستان به دست افراد ناشناس وابسته به حکومت جمهوری اسلامی ایران ترور شده بود، چهارشنبه هفته گذشته به شهادت رسید .

به گفته نزدیکان مولانا صفی زاده ، وی پس از اقامه نماز جمعه در هرات افغانسان توسط افراد ناشناس با شلیک سه گلوله به گردن، شانه و کلیه ترور شده بود.

در همین حال ، روز پنجشنبه هفته گذشته جنازه ایشان با حضور خیل عظیم مردم و علمای دینی در افغانستان تشییع وبه خاک سپرده شد .

همزمان جبهه اهل سنت ایران درتاریخ ۱خرداد ۹۸ ضمن محکوم کردن ترور مولانا ابراهیم صفی زاده توسط عوامل سپاه جمهوری اسلامی ، تاکید کرد که راه ایشان تا سرنگونی کامل نظام فرقه گرا و ضد آزادی خمینی ادامه خواهد داشت و خون ایشان به هدر نخواهد رفت.

بیانیه مذکور نوشته :ایشان راه همان علمای آزادی خواه و حق طلبی همچون مفتی زاده ، ملازاده ها، صیاد، ضیایی و… را گرفتند و جبهه اهل سنت ایران این راه را تا سرنگونی کامل تاریکستان خمینی به یاری خدا ادامه خواهد داد.

گفتنی است در سال های اخیر بارها فعالان اهل سنت ایران که مجبور به ترک و طن شده اند در خارج از مرزهای ایران مورد ترور واقع شده اند که در مواردی به شهادت بسیاری از علما و اندیشمندان اهل سنت نیز منجر شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.