محرومیت از دریافت خدمات پزشکی؛ گزارشی از آخرین وضعیت سعید شیرزاد

یکشنبه, 5ام خرداد, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سعید شیرزاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که پیشتر پس از انجام سونوگرافی مشخص شده بود هر دو کلیه‌اش به شدت آسیب دیده و نیازمند رسیدگی پزشکی است، با کارشکنی مسئولین کماکان از اعزام به بیمارستان و دریافت خدمات درمانی محروم مانده است. این زندانی علاوه بر این به دیسک کمر، اسپاسم عضلات کمر و تنگی کانال نخاعی مبتلا بوده و سال گذشته نیز از ناحیه کتف راست دچار شکستگی شده است. با این حال علیرغم تجویز فیزیوتراپی توسط پزشکان و نیاز به درمان با بی توجهی مسئولین زندان مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید شیرزاد، زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج در ششمین سال حبس خود به سر می برد علیرغم ابتلا به بیماری‌های مختلف از اعزام به بیمارستان و رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

مدتی پیش با انجام سونوگرافی مشخص شد هر دو کلیه‌ این زندانی به شدت آسیب دیده است. کلیه سمت راست او ۲۵ درصد کوچکتر شده است و در کلیه سمت چپ نیز دارای کیست است. وی سال گذشته در جریان درگیری در زندان از ناحیه کتف راست دچار شکستگی شد و علیرغم درد در ناحیه کتف و دستور پزشکان زندان مبنی بر انجام ۲۰ جلسه فیزیوتراپی همچنان با بی توجهی مسئولین مواجه است.

این زندانی تیرماه سال گذشته نیز به خاطر دیسک کمر و التهاب شدید اسپاسم در ناحیه‌ی پایین کمر و با وجود تاکید پزشکان متخصص و بهداری زندان مبنی بر نیاز به تحت درمان بودن و اعزام به بیمارستان، از دریافت این خدمات نیز محروم مانده بود.

سعید شیرزاد بالطبع نیازمند رسیدگی پزشکی پیشرفته است با اینحال علیرغم پرداخت هزینه‌ها توسط خانواده وی و صدور مجوز اعزامش به بیمارستان از اعزام وی توسط مسئولین مستمرا جلوگیری شده است. وضعیت پزشکی این زندانی در پی عدم رسیدگی رو به وخامت است.

در پیگیری‌های صورت گرفته در هفته های اخیر توسط خانواده وی، دادیار ناظر بر پرونده زندانیان سیاسی، امین وزیری از ارسال مجوز اعزام در حدود یک ماه قبل خبر داده است. این در حالی ست که مسئولین زندان رجایی شهر دریافت هرگونه مجوز اعزام را رد کرده‌اند. بهانه ای که به نظر می آید در مورد زندانیان سیاسی رجایی شهر تبدیل به یک رویه بین مسئولین شده است.

لازم به یادآوری است، سعید شیرزاد که اکنون در زندان رجایی شهر کرج به سر می برد در خردادماه ۹۷ حکم محکومیت قطعی خود به تحمل ۵ سال حبس تعزیری را دریافت کرد، با فاصله اندکی ۱ سال حبس تعلیقی نامبرده از بابت پرونده ای قدیمی به اجرا درآمد و محکومیت وی به ۶ سال حبس افزایش یافت. این در حالی است که در تاریخ ۲۱ فروردین ماه سال جاری دوران محکومیت ۵ ساله وی با احتساب ایام بازداشت به پایان رسیده است.

علاوه بر محکومیت مورد اشاره با توجه به اینکه آقای شیرزاد در ماجرای انتقال اجباری زندانیان سیاسی به بندی امنیتی در زندان رجایی شهر کرج بعنوان معترض نقش فعالی داشت دو پرونده دیگر نیز علیه این زندانی از بابت اتهاماتی چون توهین به رهبری و اخلال در نظم زندان مفتوح شد. وی در این پرونده توسط شعبه ۱۱۶۲ دادگاه کیفری ۲ تهران به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. این زندانی سیاسی طی دوران حبس مدت زیادی در اعتصاب غذا به سر برده و از سوی دیگر نیز بارها مورد بدرفتاری و ضرب و شتم مسئولین زندان قرار گرفته است.

با وجود تغییر دادیار ناظر بر زندان رجایی شهر، اعزام زندانیان سیاسی و امنیتی محبوس در این زندان به مراکز درمانی خارج از زندان کماکان با محدودیت روبرو است. هرانا پیشتر در گزارشی جدیدترین لیست و آخرین وضعیت زندانیان بند سیاسی زندان رجایی شهر کرج را منتشر کرده بود.

این خبرگزاری پیش از این نیز از ادامه محرومیت دسته جمعی زندانیان سیاسی بیمار رجایی شهر کرج از دریافت خدمات درمانی خبر داده و به شرح وضعیت بیماری این زندانیان پرداخته بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.