سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور: ترور مولانا ابراهیم صفی زاده را محکوم میکنیم

دوشنبه, 6ام خرداد, 1398
اندازه قلم متن

ترور مولانا ابراهیم صفی زاده را محکوم میکنیم

مولانا ابراهیم صفی زاده نویسنده، فعال مدنی، از علمای برجسته و دبیر کل جبهه اهل سنت ایران که سالها قبل به افغانستان مهاجرت کرده بود، بعد از ادای نماز جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، هنگام خروج از مسجد جامع شهر هرات، توسط افراد مسلح ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و علیرغم انتقال سریع به بیمارستان، به علت شدت جراحات، صبح روز چهارشنبه اول خرداد درگذشت. مراسم تشییع جنازه آقای صفی زاده، در مسجد جامع هرات برگزار گردید و جسد وی در همانجا به خاک سپرده شد.

هموطنان اهل سنت ما از آغاز جمهوری اسلامی همواره با تبعیض، فشار، زندان و سرکوب شدید روبرو بوده اند. شمار زیادی از رهبران اهل سنت ایران هدف ترور افراد ناشناس بوده و به قتل رسیده اند. استاد فاروق فرساد، دکتر احمد سیاد، دکتر عبدالعزیز کاظمى، مولانا عبدالملک ملازاده، علامه محمد ربیعى امام جمعه کرمانشاه، مولانا عبدالعزیز الهیارى امام جمعه بیرجند و شیخ على دهوارى امام جمعه سراوان، از جمله این قربانیان میباشند که ترور هر یک از آنها نگرانی و خشم شدید هموطنان اهل سنت ما را به دنبال داشته است. در مورد ترور مولانا ابراهیم صفی زاده نیز انگشت اتهام این جنایت به سوی جمهوری اسلامی است. ادعای نادرست یکی از سایت های مدعی نمایندگی اهل سنت و وابسته به جمهوری اسلامی، مبنی بر اینکه داعش مسئولیت این جنایت را به عهده گرفته است، تایید دیگری بر دخالت جمهوری اسلامی در این قتل است.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور بارها مخالفت و انزجار خود را از جنایات و سیاست های تبعیض آمیز جمهوری اسلامی علیه صاحبان ادیان و مذاهب دیگر از جمله شهروندان اهل سنت، بهائیان، دراویش و مسیحیان ایران ابراز داشته است. در این راستا ما قتل مولانا ابراهیم صفی زاده و دیگر رهبران اهل سنت را به شدت محکوم میکنیم و بار دیگر مخالفت خود را با هر گونه ترور، از سوی هر کس و به هر دلیل که باشد، اعلام میداریم.

ما فقدان مولانا ابراهیم صفی زاده را به بازماندگان وی و تمامی اهل سنت ایران تسلیت میگوئیم و همراه با ابراز تاثر، تاسف و همدردی با ایشان، مانند همیشه بر ضرورت مبارزه برای دموکراسی، عدالت، رفع تبعیض و خشونت در ایران تاکید میکنیم.

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
۶ خرداد ۱۳۹۸ برابر ۲۷ مه ۲۰۱۹
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.