چه کسی برای اهل سنت مظلوم و ستمدیده ایران راهپیمایی خواهد کرد؟!

دوشنبه, 6ام خرداد, 1398
اندازه قلم متن

تخریب نمازخانه اهل سنت در تهران

قاسمی بجد، فعال اهل سنت

یک هفته مانده به آخرین جمعه ماه رمضان، جمهوری به ظاهر اسلامی ایران از طریق تمامی کانال های دیداری و شنیداری خود و حتی رسانه های تحت پوشش در خارج از کشور همچون سال های گذشته مقدمات حضور مردم و مسئولین را در راهپیمایی روز قدس فراهم می نماید. هر سال در این روز در شهرهای سنی نشین ایران شاهد حضور علما و نخبگان اهل سنت در صف اول راهپیمایی که به گفته خودشان در جهت دفاع از مظلومیت مردم فلسطین و احقاق حقوق پایمال شده آنها می باشد هستیم.

اما براستی چه کسی برای مظلومیت اهل سنت ایران و احقاق حقوق قانونی آنها راهپیمایی می کند؟! اهل سنتی که اگر در شرایط بدتر از فلسطینیان نباشند، در شرایط بهتر از آنها هم قرار ندارند. اهل سنتی که در رسانه های ملی کشورشان که دم از وحدت و برابری می زنند به مقدساتشان اهانت می شود و با یک برکناری صوری سعی در خاموش کردن خشم مردم دارند. اهل سنتی که در پایتخت کشور خودشان از داشتن مسجد محروم هستند و در نمازخانه ها و منازل مردم برای خواندن واجب خداوند گرد هم می آیند. اهل سنتی که اگر از عقاید خود دفاع کنند سر از بازداشتگاه و زندان در می آورند و اگر به سایر کشورها هجرت کنند در آنجا هم امنیت نخواهند داشت و در غربت به سرانجام مولوی ابراهیم صفی زاده دچار شده و ترور می شوند. اهل سنتی که هنوز هم در کپرها زندگی میکنند و از آب و برق محروم هستند. اهل سنتی که با مدارج بالای علمی فارغ التحصیل می شوند و اگر همفکر حکومت نباشند در نهایت در راه سوختبری در جاده های بلوچستان و یا کولبری در کوه های کوردستان کشته خواهند شد. اهل سنتی که طبق قانون این حکومت حق کاندید شدن در ریاست جمهوری را ندارند اما برای رای دادن باید در صف اول حضور داشته باشند.

علما، روحانیون و نخبگان جامعه بزرگ اهل سنت، پس چه زمانی قرار است برای یک بار هم که شده برای اهل سنت مظلوم و ستمدیده ایران و در جهت احقاق حقوق از دست رفته آن ها راهپیمایی کرده و در صف اول حضور داشته باشید؟ مردم فلسطین که بارها اعلام کردند ما نیازی به شما نداریم و مردم ایران که بارها اعلام کردند نیازمند شما هستند! ای کاش مردم ایران و اهل سنت این کشور هم برایتان به اندازه مردم سوریه و لبنان و عراق و فلسطین دارای ارزش و احترام بودند.

 

(قاسمی بجد، فعال اهل سنت)

#جنایت_علیه_کولبران

#سوختبران_بلوچ

#عراق_لبنان_فلسطین

#اهل_سنت_ایران

#راهپیمایی_قدس

 

@jabhesunnat

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.