نیروهای امنیتی مانع از برگزاری نماز عید فطر اهل سنت در تهران شدند

چهارشنبه, 15ام خرداد, 1398
اندازه قلم متن

عکس آرشیو است

عکس آرشیو است

در حالی که نماز عیدفطر در مصلای تهران و دیگر شهرهای ایران برای مسلمانان شیعه برگزار شده که گزارش‌ها حاکی است نیروهای امنیتی از برگزاری نمازعیدفطر اهل سنت در نمازخانه یافت‌آباد جلوگیری کردند.

محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه ۱۵ خرداد در توئیتی خبر ممانعت از برگزاری نماز عیدفطر اهل سنت را منتشر کرده است .

این نماینده مجلس در این‌باره نوشته است که (پیشتر) با برگزاری نماز عیدفطر موافقت شد. امروز اطلاع دادند پلیس حتی از برگزاری نماز صبح هم جلوگیر کرده است.

صادقی در ادامه عنوان کرده که با هر مسئولی تماس گرفته یا در دسترس نیست یا جواب نمی دهد یا می گوید «به من مربوط نیست!.»

محمود صادقی

@mah_sadeghi

عید سعید فطر مبارک.
پس از پیگیری زیاد با برگزاری نماز عید فطر در نمازخانه اهل سنت در یافت آباد تهران اعلام موافقت شد. امروز اطلاع دادند پلیس حتی از برگزاری نماز صبح هم جلوگیری کرده است. با هر مسئولی هم که تماس می گیرم یا در دسترس نیست یا جواب نمی دهد یا می گوید به من مربوط نیست!

۴۳۲ people are talking about this

ممنوعیت‌ برگزاری نماز عیدفطر برای اهل سنت در شرایطی است که آن‌ها در پایتخت ایران هیچ مسجدی ندارند.

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران در اردیبهشت ۹۷ در صفحه توئتیر خود نوشته بود که شاید مناسب‌تر بود از میان بیش از ۳هزار مسجد در تهران، تعدادى در اختیار هم‌میهنان اهل سنت قرار می‌گرفت تا احساس تبعیض هم رفع شود.

جمهوری اسلامی پییش از این نیز برای برگزاری نماز عید فطر اهل سنت محدودیت ایجاد کرده بود از جمله مخالفت با برگزاری نماز عیدفطر در سال ۹۵ که به تذکر نمایندگان مجلس انجامید.

همچنین تخریب یک نمازخانه اهل سنت در محله پونک تهران در سال ۹۴ انتقادهای بسیاری را به همراه داشت.

وزارت خارجه ایالات متحده بارها نسبت به نقض حقوق اقلیت های مذهبی در ایران هشدار داده است. با اینکه رهبران جمهوری اسلامی مسلمان هستند اما میلیون ها اهل سنت ایران با محدودیت هایی مواجه اند.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.