تعیین زمان و شعبه دادگاه شش تن از فعالین صنفی معلمان خراسان شمالی/ محاکمه همزمان توسط هیئت تخلفات اداری

پنجشنبه, 16ام خرداد, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – شش تن از فعالین صنفی معلمان استان خراسان شمالی به نام‌ های محمدرضا رمضان زاده، حسین رمضان پور، سعید حق پرست، علی فروتن، حسن جوهری و مصطفی رباطی جهت حضور در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان بجنورد به تاریخ ۱۱ تیرماه ۹۸ احضار شدند. علاوه بر این محمدرضا رمضان زاده، دبیر انجمن صنفی معلمان استان خراسان شمالی، توسط هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری به بازنشستگی پیش از موعد با تقلیل یک گروه محکوم شده است. تقلیل گروه به حالتی گفته می شود که در آن حقوق و مزایای بازنشستگی فرد به طبقه شغلی پایین تر کاهش پیدا می کند. سعید حق پرست، از اعضای هیئت مدیره کانون صنفی بجنورد نیز به صورت کتبی از طرف شورای تخلفات مورد توبیخ قرار گرفته و حسین رمضان پور دیگر عضو این کانون نیز از سوی این شورا با حکم تبعید یک ساله به شهرستان مانه و سملقان روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان بشر در ایران، زمان رسیدگی به اتهامات شش تن از فعالین صنفی معلمان استان خراسان شمالی به نام‌های محمدرضا رمضان زاده، حسین رمضان پور، سعید حق پرست، علی فروتن، حسن جوهری و مصطفی رباطی تعیین شد.

طبق احضاریه ای که اخیرا به دست آنان رسیده است این افراد باید در تاریخ ۱۱ تیرماه ۹۸ در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان بجنورد جهت رسیدگی به اتهام “تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی” حاضر شوند.

علاوه بر این این فعالین صنفی پرونده دیگری نیز با اتهاماتی از جمله “تبلیغ علیه نظام”، “تشکیل گروه غیرقانونی با هدف برهم زدن امنیت کشور” و “تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی” در دادگاه انقلاب تحت بررسی دارند که تا کنون زمان رسیدگی به آنها تعیین نشده است.

علاوه بر پرونده‌های مفتوحه در دادگاه کیفری و دادگاه انقلاب شهرستان بجنورد این فعالین صنفی از سوی هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش نیز محاکمه شده و بعضا به صورت کتبی و یا شفاها با تذکر و توبیخ روبرو شده اند.

محمدرضا رمضان زاده، دبیر انجمن صنفی معلمان استان خراسان شمالی، با حکم صادره توسط هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش پرورش به بازنشستگی پیش از موعد با تقلیل یک گروه محکوم شده است.

تقلیل گروه حالتی است که در آن حقوق و مزایای بازنشستگی فرد به طبقه شغلی پایین‌تر کاهش پیدا می‌کند. این در حالی است که آقای رمضان زاده بیست و ششمین سال از دوران خدمت خود را سپری کرده است.

گفتنی است که حکم صادره به لحاظ اداری ارتباطی با پرونده مفتوح علیه این فعال صنفی در دستگاه قضایی ندارد و تاکنون نیز حکمی علیه وی از این طریق صادر نشده است.

محمدرضا رمضانزاده، مسئول شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی ایران در تاریخ ۲۲ مهرماه در جریان تحصن سراسری معلمان در شهرستان بجنورد بازداشت و در تاریخ ۱ آبان ماه با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

از سوی دیگر سعید حق پرست از اعضای هیئت مدیره کانون صنفی معلمان بجنورد از سوی شورای تخلفات اداری به صورت کتبی مورد توبیخ قرار گرفته و حسین رمضان پور، دیگر عضور هیئت مدیره این کانون نیز توسط هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری به یک سال تبعید به شهرستان مانه و سملقان در استان خراسان شمالی محکوم شده است.

لازم به ذکر است تلفن همراه این شهروندان در زمان بازداشت توقیف شده و تاکنون به ایشان بازگردانده نشده است.

روز گذشته نیز شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران طی بیانیه ای نسبت به عدم صدور حکم مرخصی بدون حقوق محمد حبیبی و احکام هیات رسیدگی به تخلفات اداری برای فعالان صنفی خراسان شمالی اعتراض کرد. در این بیانیه به حراست و هیات رسیدگی به تخلفات اداری، پرونده سازی و صدور حکم علیه فعالین صنفی و معلمان در تهران و شهرهای دیگر اشاره شده است. شورای هماهنگی همچنین ضمن هشدار نسبت به عواقب سرکوب فعالان صنفی و معلمان اعلام کرده است که در صورت تداوم این وضعیت شورا در راستای دفاع از حقوق فعالان صنفی به اقدامات اعتراضی دست خواهد زد.

در جریان تحصن سراسری معلمان در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه، دستکم ۱۴ معلم در استان‌های خراسان شمالی، فارس، مرکزی، کردستان، خوزستان و کردستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار و به صورت تدریجی آزاد شدند.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران پیش‌تر با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از اجرایی شدن طرح “معلم تمام وقت”، نسبت به عدم رسیدگی به مطالبات صنفی فرهنگیان از سوی مسئولان در قوای سه‌گانه اعتراض کرده و از فرهنگیان کشور درخواست کرده بود تا در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه ۹۷ در دفتر مدارس تحصن نمایند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.