گزارشی از آخرین وضعیت هادی قائمی، زندانی سیاسی مبتلا به سرطان

شنبه, 18ام خرداد, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – سید هادی قائمی، زندانی سیاسی مبتلا به سرطان از فروردین ماه سال گذشته جهت مداوا به مرخصی استعلاجی اعزام شده و در حال حاضر تحت نظر پزشکان متخصص، فرآیند درمانی خود را طی می‌کند. علیرغم اینکه با توجه به مدتی که تحمل حبس کرده آزادی مشروط به وی تعلق می‌گیرد، تاکنون با درخواست وی موافقت نشده و قرار است در صورت تشخیص پزشکان مبنی بر بهبودی وضعیت سلامتی‌اش به زندان اوین بازگردانده شود. آقای قائمی در پی اعتراضات عاشورای ۸۸ توسط نهادهای امنیتی دستگیر و ابتدا به اتهام محاربه به اعدام و نهایتا به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هادی قائمی از بازداشت شدگان عاشورای ۸۸ است که در نهمین سال مدت محکومیت ۱۵ ساله‌اش به مرخصی استعلاجی اعزام شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده قائمی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “پس از درخواست‌های مکرر خانواده قائمی مبنی بر عدم تحمل کیفر، نهایتاً در فروردین‌ماه سال گذشته با مرخصی استعلاجی ایشان موافقت شد و در حال حاضر بیشتر از یک سال است که تحت شیمی درمانی و مراقبت پزشکان خارج از زندان هستند. اما درخواست اعاده دادرسی تاکنون به نتیجه مشخصی نرسیده است”.

لازم به ذکر است که هادی قائمی از مشکلات روحی و بیماری‌هایی چون سرطان پروستات و فشار خون رنج می‌برد و با توجه به مدتی که تحمل حبس کرده، آزادی مشروط شامل حالش می‌شود اما تا لحظه تنظیم این گزارش این آزادی به وی اعطا نشده و قرار بر این است که در صورت تشخیص پزشکان مبنی بر بهبود وضعیت سلامتی‌اش به زندان بازگردانده شود.

آقای قائمی که در دهه هفتم زندگی خود بسر می‌برد چند روز بعد از اعتراضات ۶ دی ماه ۸۸ توسط مامورین وزارت اطلاعات در منزلش بازداشت و به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این زندانی سیاسی در سال ۸۹ پس از محکومیت ۱۵ سال حبس در دادگاه به زندان گنبد کاووس تبعید شد.

روز دوشنبه پانزدهم شهریورماه سال ۸۹ هنگامی که خانواده آقای قائمی برای ملاقات با وی به سالن ملاقات بند ۳۵۰ زندان اوین مراجعه کرده بود پس از طی تمامی مراحل ملاقات و انتظار طولانی به ایشان اطلاع داده شد که به جای ملاقات به زندان گنبد کاووس تبعید می‌شود. وی در اردیبهشت ماه سال ۹۴ بدلیل وخامت حال جسمی به بند ۷ زندان اوین بازگردانده شد.

هرانا پیشتر در دیماه ۹۶ طی گزارشی به وضعیت سلامتی و پرونده این زندانی سیاسی پرداخته بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.