کارگران شرکت «ایرکست شاونبرگ» در ماهشهر به ۷ ماه عقب افتادن پرداخت حقوقشان اعتراض کردند

سه شنبه, 21ام خرداد, 1398
اندازه قلم متن

در ادامه اعتراضات کارگران،‌ رسانه های داخل ایران گزارش دادند که بیش از یکصد کارگر شرکت «ایرکست شاونبرگ» در ماهشهر ۷ ماه است حقوقی نگرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، بیش از یکصد نفر از کارگران شرکت «ایرکست شاونبرگ» که در زمینه ساخت اسکلت‌های فلزی سنگین سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در بندر ماهشهر فعالیت دارند، ۷ ماه معوقات مزدی و بیمه‌ای دارند.

بنابر این گزارش این کارگران اعلام کرده اند که پیگیری‌هایشان بی نتیجه مانده و «مدیران شرکت هرچند روز یک بار قول پرداخت مطالبات مزدی و بیمه‌ای را می‌دهند، اما تاکنون این وعده عملی» نشده است.

کارگران این شرکت همچنین روز دوشنبه ۲۰ خرداد یک تجمع اعتراضی را مقابل ساختمان فرمانداری بندر ماهشهر برگزار کردند.

خبرگزاری ایرنا نیز گزارش داده که این کارگران از سال گذشته تا کنون ۶ بار در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزایای خود دست به تجمع زده‌اند.

اعتراضات صنفی و کارگری در ایران طی ماه‌های اخیر و با افزایش تورم و گرانی افزایش یافته است و برخی از این اعتراضات با برخوردهای امنیتی حکومت ایران روبرو شده است.

ایالات متحده آمریکا بارها فساد مالی نهادینه در میان اعضای طبقه حاکم بر ایران، غارت دارایی‌های خدادادی این کشور توسط سران رژیم جمهوری اسلامی، و ماجراجویی‌های برون‌مرزی نظام حاکم بر ایران را محکوم کرده و آنها را از جمله عوامل اصلی مشکلات اقتصادی و مالی ایران دانسته است.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.