تهدید مادرعلیرضا شیرمحمدعلی توسط نهادهای امنیتی

چهارشنبه, 22ام خرداد, 1398
اندازه قلم متن

استان وایر- شنیده ها حاکی از آن است که ماموران امنیتی مادر بیمار و سالمند «علیرضا شیرمحمدعلی» زندانی سیاسی که شامگاه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ توسط دو زندانی با ضربات چاقو به قتل رسید را تحت فشار گذاشته اند که در صورت مصاحبه با رسانه ها از تحویل پیکر فرزندش به او خودداری خواهند کرد.

«علیرضا شیرمحمدعلی»، زندانی سیاسی که از تیرماه ۱۳۹۷ در زندان تهران بزرگ به سر می‌برد. به گفته «محمدهادی عرفانیان کاسب» که وکالت او را برعهده دارد، قتل علیرضا شیرمحمدعلی توسط دو زندانی شرور متهم به جرایم مواد مخدر و قتل رخ داده است. این وکیل علت قتل را عدم تفکیک جرایم در این زندان و حضور زندانیان پرخطر در کنار زندانیان سیاسی عنوان کرده است.

علیرضا شیرمحمدعلی که با سه اتهام در دادگاه انقلاب به هشت سال حبس محکوم شده بود، قرار بود روز ۱۶ تیرماه دادگاه تجدیدنظرش تشکیل شود. او تک فرزند و تامین‌کننده زندگی مادر سالمندش پیش از زندان بود.

پیش از این، «وحید صیادی نصیری»، فعال حقوق بشر و  از هواداران نظام پادشاهی در تاریخ ۲۱ مهرماه ۱۳۹۷ در اعتراض به وضعیت خود و عدم رعایت اصل تفکیک جرایم در زندان قم دست به اعتصاب غذا زده بود. حال جسمی او پس از ۶۰ روز اعتصاب وخیم و راهی بیمارستان «شهید بهشتی» قم شد و در همان‌جا پس از هفت روز بستری بودن، درگذشت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.