عدم رعایت اصل تفکیک جرائم؛ حمید کبیرمهر به زندان تهران بزرگ منتقل شد

جمعه, 24ام خرداد, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – حمید کبیرمهر، زندانی سیاسی که روز شنبه جهت اجرای حکم بازداشت شده بود به قرنطینه زندان تهران بزرگ منتقل شده است. انتقال آقای کبیرمهر به این زندان در حالی صورت گرفته است که وی پیشتر خواستار رعایت اصل تفکیک جرائم و انتقال به بند سیاسی زندان اوین شده بود. وی پیشتر توسط دادگاه تجدیدنظر به دو سال حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حمید کبیرمهر، زندانی سیاسی به قرنطینه زندان تهران بزرگ منتقل شده است.

انتقال آقای کبیرمهر به قرنطینه زندان تهران بزرگ علیرغم درخواست وی مبنی بر رعایت اصل تفکیک جرائم و انتقال وی به بند زندانیان سیاسی زندان اوین در حالی صورت گرفته است که پس از بازداشت در بازداشتگاه اداره آگاهی سه راه آدران در جاده ساوه نگهداری شده و به خانواده ایشان گفته شده بود که روز یکشنبه ۱۹ خردادماه به زندان اوین منتقل خواهند شد.

قتل علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی در زندان تهران بزرگ که در پی عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، نبودن بند ویژه زندانیان سیاسی در این زندان و بی توجهی مسئولین به درخواست انتقال وی صورت گرفت باعث افزایش نگرانی در ارتباط با سرنوشت این زندانی شده است.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده آقای کبیرمهر، محل نگهداری آقای کبیرمهر در زندان تهران بزرگ فاقد امکانات اولیه رفاهی از جمله آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی مناسب و آب برای استحمام است و اجازه تماس تلفنی بیش از دو دقیقه نیز به وی داده نمی‌شود.

روز شنبه ۱۸ خردادماه ۱۳۹۸، حمید کبیرمهر متهم سیاسی در پی مراجعه به شعبه اول اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت شد.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای کبیرمهر پیشتر به گزارشگر هرانا گفته بود: “آقای کبیرمهر مدتی پیش در پی مراجعه به بانک از بسته شدن تمامی حساب‌هایش مطلع شد. وی با گمان اینکه این اقدام در ارتباط با پرونده‌اش بوده است که پیشتر از بابت آن به حبس محکوم شده، با دادسرا تماس گرفت. طی آن تماس تلفنی به ایشان اعلام کرده‌اند، ملزم هستند تا شنبه ۱۸ خردادماه جهت اجرای حکم حبس به دادسرا مراجعه کنند”.

این منبع در خصوص ماجرای بسته شدن حساب بانکی وی ادامه داد: “با اینکه آقای کبیرمهر تاکنون هیچ ابلاغیه ای از طرف دادگاه و یا سامانه “ثنا” دریافت نکرده اند، علت بسته شدن حسابهای بانکی عدم حضور وی در دادسرا پس از ارسال سه ابلاغیه عنوان شده بود”.

هرانا پیش تر گزارش کرده بود، حمید کبیرمهر به همراه سه شهروند دیگر در مهرماه سال جاری توسط دادگاه انقلاب بهارستان محاکمه شده بود. طی حکم صادره توسط این دادگاه حمید کبیر مهر، علی بازآزرده و مرتضی نظری سدهی به اتهام “تشکیل گروه غیرقانونی”، “نشر اکاذیب در فضای مجازی” و “تبلیغ علیه نظام” به ۱۳ سال حبس تعزیری، ۲ سال تبعید و جزای نقدی و زهرا زارع سراجی از بابت همین اتهامات به ۸ سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شده بودند.

در بهمن ماه ۹۷، دادگاه تجدید نظر پس از برگزاری جلسه رسیدگی به حکم بدوی به اتهامات این چهار شهروند، کاهش حکم افراد را به وکیل پرونده ابلاغ کرد. بر اساس این ابلاغیه هر یک از متهمان پرونده به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.