گزارشی از وضعیت رضا خجسته، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه

شنبه, 25ام خرداد, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – رضا خجسته، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه به بند سیاسی این زندان منتقل شد. وی در آذرماه سال گذشته بازداشت و توسط دادگاه انقلاب به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد. حکم صادره علیه وی به دلیل تسلیم به رای و عدم اعتراض به آن نهایتا به سه سال و ۹ ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۲۳ خرداد ماه ۹۸، رضا خجسته، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه به بند سیاسی این زندان منتقل شد.

انتقال وی در حالی صورت گرفته است که این زندانی در مدت تحمل محکومیت خود چندین بار درخواست‌هایی مبنی بر رعایت اصل تفکیک جرائم و انتقال به بند سیاسی زندان ارومیه به مسئولین این زندان ارایه داده بود، اما این درخواست‌ها تا روز گذشته با بی توجهی مسئولین مواجهه شده بود.

رضا خجسته در آذرماه ۹۷ بازداشت و در زمستان همان سال توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی علی شیخلو از بابت اتهام “عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام (ری استارت)” به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

این حکم نهایتا به دلیل عدم اعتراض به رای صادره و تسلیم به رای به ۳ سال و ۹ ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

هرانا پیشتر در گزارشی لیست اسامی ۷۲ تن از شهروندان محبوس در بند سیاسی زندان مرکزی ارومیه که به عنوان یکی از بزرگترین “بندهای سیاسی” در بین زندان‌های شمال غرب کشور شناخته می‌شود را منتشر کرده بود.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.