زندان رجائی شهر؛ مرگ یک زندانی در پی خودکشی، مصادره اموال و ضرب و شتم زندانی دیگر توسط مسئولان

دوشنبه, 27ام خرداد, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – یک زندانی محبوس در بند جوانان زندان رجائی شهر در پی اعتراض به مصادره وسائل شخصی‌اش توسط زندان، توسط مامورین زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بیهوش شد. وی در پی این اتفاق به بهداری زندان منتقل شده و تاکنون به بند بازگردانده نشده است.  مسئولین زندان می گویند برای پرداخت بدهی زندان به بیمارستان اقدام به مصادره اموال زندانیان کرده اند. همچنین روز گذشته یک زندانی دیگر در این زندان اقدام به خودکشی کرد که پیش از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نقض قوانین جاری توسط مسئولین زندان رجایی شهر کرج کماکان به صورت سیستماتیک ادامه دارد. در تداوم یک روند یک زندانی محبوس در بند جوانان در پی ضرب و شتم توسط مامورین زندان بیهوش شده و یک زندانی دیگر نیز اقدام به خودکشی کرده است.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “علی فرهادی، زندانی محبوس در بند جوانان زندان رجائی‌شهر پس از اعتراض به مصادره وسائل شخصی‌اش توسط مامورین زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بیهوش شد. این زندانی در پی بیهوشی ناشی از ایراد جراحت به بهداری زندان منتقل شد. او تاکنون به بند بازگردانده نشده و اطلاعی در خصوص وضعیت و سرنوشت وی به دست نیامده است”.

گفتنی است که بند جوانان زندان رجائی‌شهر پیشتر به دستور غلامرضا ضیائی، سرپرست زندان منحل شده و زندانیان محبوس در این بند در بین دیگر بندها تقسیم شده بودند. اما مدتی است که این بند مجدداً راه انداخته شده و زندانیان به آنجا بازگردانده شده‌اند.

با این حال، مسئولین زندان همه اموال و وسائل شخصی این زندانیان را مصادره کرده و علناً به آنها اعلام کرده‌اند که این وسائل به منظور پرداخت بدهی‌های زندان از جمله بدهی ۲۸ میلیارد تومانی به بیمارستان‌ها به فروش رسیده‌اند.

همچنین گزارش شده است روز شنبه ۲۵ خردادماه ۱۳۹۸ُ یک زندانی محبوس در بند ۷ زندان رجائی‌شهر به نام “بهرام تاجیک” در اعتراض به مشکلات محیطی و بی توجهی مسئولین زندان اقدام به خودکشی کرد. آقای تاجیک پیش از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

گفته می‌شود که مسئولین زندان با تهدید تعدادی از زندانیان این بند و تطمیع شماری دیگر آنها را وادار کرده اند که برای تایید مرگ وی “بر اثر سکته” شهادت بدهند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.