“قهرمانان” در وضعیت آماده‌باش/ صد زن آتش‌نشان در مشهد، پست سازمانی ندارند

یکشنبه, 2ام تیر, 1398
اندازه قلم متن
"قهرمانان" در وضعیت آماده‌باش/ صد زن آتش‌نشان در مشهد، پست سازمانی ندارند

یکصد زن آتش‌نشان در مشهد، در خانه‌های خود شیفت‌های آماده‌باش را می‌گذرانند؛ این در حالیست که این زنان نه پست سازمانی دارند و نه دستمزد کافی می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکصد زن آتش‌نشان داوطلب از سال ۱۳۹۲ در شهر مشهد و بنا به ضرورت در عملیات سخت اطفای حریق مداخله می‌کنند و در شیفت‌های مشخص گوش به زنگ‌اند و آماده‌باش هستند اما به گفته شهناز رمارم (عضو شورای شهر مشهد) حتی محلی برای کار کردن ندارند و طبق جدول زمانی در خانه خودشان آماده به کار هستند و در صورت نیاز از منزلشان به محل حادثه اعزام می‌شوند!

یکی از این زن‌ها که به دشواری توانستیم او را پیدا کنیم، می‌گوید: ما را نیروی رسمی حساب نمی‌کنند؛ در واقع ما را جزو شاغلان آتش‌نشانی نمی‌دانند و دستمزد ما بسیار پایین است؛ بسیار کمتر از همکاران مرد؛ در حد چند صد هزار تومان، دستمزد می‌گیریم؛ البته این را هم بگویم که ما چندان هم شیفت نداریم و سر کار نمی‌رویم؛ در واقع برای ما زنان آتش‌نشان، پست سازمانی تعریف نشده.

آماده‌باش در منزل، یکی از دشواری‌های این صد زن است؛ شهناز رمارم در مورد این وضعیت می‌گوید: این یعنی اینکه امورات روزمره زندگی این بانوان تحت تاثیر ماموریت داوطلبانه‌ای که برای خود تعریف کرده‌اند قرار گرفته و یعنی در زمان آماده‌باش، آن هم نه در محل اداره که در منزل نه مهمانی می‌روند، نه می‌توانند مهمان دعوت کنند و نه می‌توانند با خانواده و فرزندانشان وقت بگذرانند بلکه تمام‌عیار آماده‌باش هستند! تا در صورت  فراخوان تلفنی از منزل با وسیله نقلیه شخصی با فوریت تمام به محل حادثه اعزام بشوند و به زنانی که در سوانح نیازمند امداد و کمک هستند، کمک کنند‌.

این زن‌ها نه محل کار ثابتی دارند، نه دستمزد مشخصی می‌گیرند و نه در سازمان متبوعشان دارای پست سازمانی هستند؛ اما با این‌همه، به صورت داوطلب، آماده‌باش هستند؛ آماده خدمت‌رسانی به مردم…


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.