مخالفت با اعزام روئین عطوفت به بیمارستان خارج از زندان

سه شنبه, 4ام تیر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روئین عطوفت، فعال ملی مذهبی و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین علیرغم ابتلا به بیماری نامشخصی که منجر به تورم شدید در ناحیه پای وی شده از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به بیمارستان خارج از زندان محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روئین عطوفت، فعال ملی مذهبی و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به بیمارستان محروم مانده است.

رقیه زارع پور همسر روئین عطوفت در این خصوص در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “آقای عطوفت از ابتدای خردادماه سال جاری در پی بیماری نامشخصی از ناحیه پا دچار تورم شدید شده و در مراجعه به بهداری روز اول با بی توجهی مسئولین مواجه شده و پس از ۳ روز به دلیل تشدید این وضعیت مجددا به بهداری مراجعه کرده و در تاریخ ۵ خردادماه به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد. پس از معاینات ابتدایی علیرغم دستور پزشکان مبنی بر بستری شدن وی و انجام آزمایشات تخصصی ساعت ۱ بامداد ۶ خردادماه به زندان بازگردانده شد”.

وی در ادامه افزود: “از زمان بازگشت به زندان بیماری وی با میزان روزی ۳ گرم آنتی بیوتیک تا حد اندکی کنترل شده و عوارض ناشی از استفاده بیش از حد این داروها که بدون تشخیص بیماری تجویز شده است در وی دیده می شود. روئین هم اکنون برای جلوگیری از حرکت عفونت احتمالی و سرایت آن به سایر نقاط بدن اغلب اوقات خود را روی تخت و بدون حرکت سپری می‌کند”.

به گفته خانم زارع پور، عدم موافقت با اعزام آقای عطوفت به بیمارستان خارج از زندان جهت انجام آزمایشات و درمان وی در حالی است که طبق نظر پزشکان بهداری اوین درمان وی در تخصص آنها نبوده و وی باید سریعا جهت انجام آزمایشات به بیمارستان اعزام شود.

همسر روئین عطوفت در ادامه گفت: “بارها به دادیاری زندان و مسئولین ذیربط مراجعه کردم با این حال تاکنون پاسخی در ارتباط با درخواستمان دریافت نکرده ایم. دادیاری در آخرین پاسخی که به ما داده گفته است که درخواستتان به دادستانی ارسال شده با این حال دادستانی نیز پاسخگو نیست”.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۲۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۱، در منزل شخصی و توسط مامورین اداره اطلاعات بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، وی پس از پنج ماه در نوزدهم تیرماه ۱۳۹۲ با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

این فعال ملی مذهبی در هشتم تیرماه ۹۳ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام “تاسیس گروهک غیرقانونی و ضدامنیتی موسوم به شورای رنگین کمان در راستای همکاری با گروهک غیر قانونی ملی-مذهبی‌ها” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق صدور و امضای بیانیه‌های ضد امنیتی” به ۱۱ سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت در احزاب، گروه های و دسته جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات محکوم شد.

حبس روئین عطوفت توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر به ده سال کاهش پیدا کرد و مجازت تکمیلی نیز باقی ماند. در دی‌ماه سال ۱۳۹۴ درخواست اعاده دادرسی این زندانی سیاسی در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران پذیرفته شد.

آقای عطوفت در خرداد ۱۳۹۵ با تودیع وثیقه به طور موقت از زندان اوین آزاد شد و حکم وی در تیرماه ۱۳۹۵ و در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ۵ سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

وی مورخ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ برای بار سوم و به جهت اجرای حکم ۵ ساله خود به زندان اوین بازگشت.

وی هم اکنون در سالن ۲ بند ۷ زندان اوین در حال تحمل حبس بوده و با احتساب ایام بازداشت در مهرماه سال ۹۹ دوران محکومیت وی به پایان خواهد رسید.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.