یک زندانی محبوس در زندان ارومیه با دوختن لب اعتصاب غذا کرد

سه شنبه, 4ام تیر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – یک زندانی از اتباع خارجی در زندان ارومیه روز جاری با دوختن لب هایش دست به اعتصاب غذا زده است. اعتصاب این زندانی متهم به جرائم مرتبط با مواد مخدر، در اعتراض به محرومیت از مرخصی و آزادی مشروط در طی نزدیک به هشت سالی است که تحمل حبس کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۳ تیرماه ۱۳۹۸، ولی خان محمد، زندانی تبعه افغانستان محبوس در زندان ارومیه با دوختن لب‌های خود دست به اعتصاب غذا زده است.

یک منبع مطلع در خصوص اعتصاب غذای ولی خان محمد به گزارشگر هرانا گفت: “آقای خان محمد از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به ۸ سال و نیم حبس محکوم شده است و تاکنون ۷ سال و ۸ ماه از مدت محکومیت خود را سپری کرده است. با این حال تاکنون از هر گونه اعزام به مرخصی محروم بوده و چندین بار هم با درخواست آزادی مشروط وی مخالفت شده است.

به گفته این منبع مطلع ولی خان محمد در اعتراض به رفتار تبعیض‌آمیز مسئولین زندان ارومیه در خصوص تعلق نگرفتن مرخصی و آزادی مشروط به وی از امروز دست به اعتصاب غذا زدا است.

گفتنی است که این زندانی تبعه افغانستان در بند ۱۵ زندان ارومیه تحمل حبس می‌کند.

بسیاری از زندانیان در ایران به عنوان آخرین راه برای رسیدن به خواسته هایشان دست به اعتصاب غذای اعتراضی می زنند. بسیاری از این اعتصاب ها در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات پرونده، مراعات نشدن حقوق زندانی و یا بازداشتی و بلاتکلیفی های بلندمدت بوده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.