در دهمین سال حبس؛ جلسه دادگاه ۷ زندانی سنی مذهب در تهران برگزار شد

چهارشنبه, 5ام تیر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا –  جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات هفت زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج به نام های انور خضری، کامران شیخه، فرهاد سلیمی، قاسم آبسته، خسرو بشارت، ایوب کریمی و داود عبداللهی طی روزهای پایانی ماه گذشته در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. این هفت تن بیش از ۹ سال و شش ماه گذشته را در بازداشت به سر برده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای ۲۷ تا ۲۹ خردادماه ۹۸، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات هفت زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی شهر کرج برگزار شد.

این زندانیان در اسفندماه ۹۴ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اعدام محکوم شدند ولی این حکم در دیوان عالی کشور توسط قاضی رازینی نقض شد و به همین دلیل جلسه اخیر در شعبه ۱۵ برگزار شد.

در این جلسات دادگاه که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شده است، روز دوشنبه ۲۷ خردادماه جهت رسیدگی به اتهامات انورخضری و کامران شیخه، روز سه شنبه ۲۸ خردادماه جهت رسیدگی به اتهامات فرهاد سلیمی، قاسم آبسته و خسرو بشارت و روز چهارشنبه ۲۹ خردادماه جهت رسیدگی به اتهامات ایوب کریمی و داود عبداللهی با حضور وکیل متهمین اختصاص پیدا کرد.

گفته می شود علیرغم حضور وکیل متهمین در جلسه دادگاه، از سوی قاضی و نماینده دادستان حق صحبت و دفاع از متهمین به وی داده نشده است.

یک منبع مطلع در رابطه با شرایط دادگاه به گزارشگر هرانا گفت “این محروم کردن آقای خضری از حق دفاع از خود سبب برخورد تند وی و درگیری لفظی ایشان با نمایندگان تام الاختیار وزارت اطلاعات شد، قاضی صلواتی به همین دلیل در آخر جلسه ایشان را از جلسه دادگاه اخراج کردند
نماینده وزارت اطلاعات که از سخنان آقای خضری خیلی عصبانی شده بود تا بیرون دادگاه ایشان را همراهی کرده و تهدید کرده بود که به هر قیمتی که شده حکم اعدامش را می گیرد وخودش شخصا میخواهد چهارپایه اعدام را زیر پایش لگد بزند و او را اعدام کند”

لازم به ذکر است ماموستا «عبدالرحیم تینا» در تاریخ هفتم مهرماه سال ۱۳۸۷ توسط افراد ناشناسی کشته شد. این هفت زندانی از تاریخ ۱۶ آذرماه سال ۸۸ و از بابت این پرونده مشترک در زندان بسر می‌برند.

گفتنی است در اردیبهشت ماه سال جاری، انور خضری، قاسم آبسته، داود عبدالهی و ایوب کریمی ۴ تن از متهمین این پرونده جهت بازجویی و انجام آزمایش DNA به مدت ۳ روز در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه اداره آگاهی شاپور تهران نگهداری شدند.

زندانیان مورد اشاره تاکنون بارها به شیوه های مختلفی از جمله اقدام به اعتصاب غذا به شرایط خود اعتراض کرده‌اند و خواستار رسیدگی به وضعیت نابسامان حقوقی خود شده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.